| کد خبر: 3249 |

سرنوشت کارت‌های یکساله مترو، اردیبهشت مشخص می شود

تین نیوز | عضو شورای شهر تهران درباره سرنوشت کارت‌های یکساله مترو و اتوبوس در پایتخت گفت: توزیع کارت‌های یکساله مترو و اتوبوس تا ماه آینده نهایی می‌شود. ابوالفضل قناعتی گفت: در حال حاضر در حال پیگیری توزیع مجدد کارت‌های یکساله مترو و اتوبوس هستیم تا به زودی توزیع این تسهیلات برای شهروندان آغاز شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه چه زمانی توزیع کارت‌های یکساله مترو آغاز می‌شود، گفت: زمان دقیق توزیع آن مشخص نیست اما سعی می‌شود تا ماه آینده نهایتا عملیاتی می‌شود.

قناعتی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین  وضعیت نوسازی تاكسی‌ها در پایتخت گفت: 4 هزار تاکسی جدید در طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در سال 93 تحویل داده می‌شوند. در حال حاضر 8 هزار و 800 تاکسی فرسوده در شهر تهران تردد می‌کنند که این مساله علاوه بر نبود استاندارد یورو 4 در خودروها به شدت در آلودگی هوا اثرگذار است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات برای جایگزین کردن تاکسی‌های فرسوده افزود: در حال حاضر برای خرید تاکسی سمند، 5 میلیون تومان قیمت تاکسی فرسوده تعیین می‌شود، 20 میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات وام و 2 میلیون تومان نیز مالکان تاکسی پرداخت می‌کنند.

البته تاکنون دوهزار راننده از این طرح استقبال کرده‌اند. قناعتی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش نظارت‌ها بر عملكرد رانندگان تاكسی گفت: تمام شرکت‌های تاکسیرانی که در سطح شهر تهران فعالیت دارند، خودروهای نظارتی برای عملکرد رانندگان دارند اما شورای شهر نیز موضع نظارتی خود را به طور جدی انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: در سال گذشته دو شرکت تاکسیرانی را به دلیل تخلفات منحل کردیم. در واقع شورای شهر نیز در رسیدگی به تخلفات جدی است اما آنچه درباره فعالیت این شرکت‌ها اهمیت دارد مساله سیستم نظارتی است که باید در سال جدید تقویت شود چراکه مردم به ما برای تخلفات تاکسیرانان بسیار مراجعه می‌کنند.

 این عضو شورای شهر تهران درمورد اینکه آیا امکان ورود پلیس راهور برای نظارت بر تخلفات برخی تاکسیرانان در هنگام بارندگی و مواردی همچون افزایش بیش از حد نرخ کرایه‌ها و کرایه دربستی وجود دارد گفت: البته راهنمایی و رانندگی نیز در این مساله کمک می‌کند اما این وظیفه پلیس راهور نیست که بر این موضوع نظارت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی باقری 0 0

    سلام چطور میتونم کارت اعتباری یک ساله اتوبوس های خط ویژه رو تهیه کنم و این یکسال از کی محاسبه میسه؟