اتصال متروی تهران به اسلامشهر
یکی ازدلایل اصلی شلوغی و ترافیک سنگین در معابر شهر تهران ورود و خروج بیش از یک و نیم میلیون خودرو از شهرهای اقماری به پایتخت است. بخشی از این حجم بالای خودروهای ورودی را می توان با ایجاد یا گسترش حمل ونقل عمومی، به ویژه مترو کاهش داد.

یکی ازدلایل اصلی شلوغی و ترافیک سنگین در معابر شهر تهران ورود و خروج بیش از یک و نیم میلیون خودرو از شهرهای اقماری به پایتخت است. بخشی از این حجم بالای خودروهای ورودی را می توان با ایجاد یا گسترش حمل ونقل عمومی، به ویژه مترو کاهش داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، یکی ازدلایل اصلی شلوغی و ترافیک سنگین در معابر شهر تهران ورود و خروج بیش از یک و نیم میلیون خودرو از شهرهای اقماری به پایتخت است. بخشی از این حجم بالای خودروهای ورودی را می توان با ایجاد یا گسترش حمل ونقل عمومی، به ویژه مترو کاهش داد. اسلامشهر یکی از شهرهای اقماری پایتخت است و با تکمیل و افتتاح مترو تهران- اسلامشهر به عنوان چهارمین خط اقماری متروی پایتخت، ورود صدها هزار خودرو به تهران کاهش پیدا می کند.
افتتاح در نیمه نخست سال۱۴۰۵
رضا قاسمی، رئیس شبکه حمل ونقل ریلی شهرداری اسلامشهر: ساخت متروی اسلامشهر که قرار است به ایستگاه آزادگان در خط۳ به متروی تهران متصل شود، درحال انجام است و پیشرفت خوبی دارد. اکنون در مرحله ریل گذاری هستیم و ریل گذاری ۲کیلومتر از مسیر به پایان رسیده است. با تامین به موقع منابع مالی ریل گذاری ۵/۱۰کیلومتر مسیر تا پایان سال۱۴۰۴ به اتمام می رسد و از سال آینده وارد فاز نصب تجهیزات خواهیم شد. اگر در بحث تامین منابع مالی مشکلی پیش نیاید، در نیمه نخست سال آینده شاهد بهره برداری از متروی تهران- اسلامشهر از ایستگاه آزادگان تا میدان نماز خواهیم بود. این پروژه در حال حاضر حدود ۷۰درصد پیشرفت دارد.