بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

دولت با اجرای ماده ۱۲ مانع از افزایش کرایه تاکسی برقی شود

دولت می تواند از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، بخشی از هزینه خرید تاکسی برقی را به صورت یارانه به رانندگان بپردازد، در این صورت می توانیم درباره کرایه خودرو صحبت کنیم و مانع افزایش آن شویم.

دولت با اجرای ماده ۱۲ مانع از افزایش کرایه تاکسی برقی شود
تین نیوز |

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: دولت می تواند از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، بخشی از هزینه خرید تاکسی برقی را به صورت یارانه به رانندگان بپردازد، در این صورت می توانیم درباره کرایه خودرو صحبت کنیم و مانع افزایش آن شویم.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شادی مالکی درباره تعیین نرخ کرایه تاکسی های برقی اظهار کرد: کرایه تاکسی های برقی شهر تهران 30 درصد کمتر از نرخ مصوب در ماده 17 مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تعیین و ابلاغ شده است.

مالکی ادامه داد: به دلیل اینکه تاکسی های برقی، خودروی با کیفیت بالا محسوب می شوند، طبق مصوبه شورای شهر تهران می توانند تا 80 درصد افزایش نرخ (نسبت به تاکسی هایی که سوخت فسیلی دارند) داشته باشند اما برای رفاه حال شهروندان اجازه این میزان افزایش نرخ را ندادیم و رانندگان تاکسی های برقی مجاز به افزایش حداکثر 50 درصد نرخ کرایه هستند!

وی با بیان اینکه تاکسی های برقی به صورت گردشی در مناطق پرترافیک مانند فرودگاه ها، راه آهن و ترمینال ها فعالیت می کنند، تأکید کرد: افزایش نرخ اعلام شده فقط مختص تاکسی های برقی است که به صورت گردشی ویژه در سطح شهر تردد دارند.

مالکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهرداری با سختی های زیادی زمینه ورود تاکسی های برقی به ناوگان را فراهم کرده اما افزایش نرخ کرایه آن ها منجر به استفاده قشر خاصی از تاکسی های برقی خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه تاکسی ها، یارانه دولتی بابت نرخ کرایه دریافت نمی کنند و تاکسیران هایی که متقاضی خودروی برقی هستند در راستای سیاست های دولت و شهرداری در جهت حرکت به سوی هوای پاک قدم بر می دارند و هزینه بیشتری برای خرید خودروی خود پرداخت می کند، با توجه به مصوبه شورا می توانند درصدی افزایش قیمت در نرخ کرایه داشته باشد.

به گفته سرپرست سازمان تاکسیرانی البته این موضوع فقط در خصوص تاکسی های برقی صدق می کند و در دیگر تاکسی های شهر تهران هیچگونه تغییر قیمت و افزایش کرایه ای نخواهیم داشت.

وی افزود: در سال های گذشته که تاکسی های تویوتا و هیوندا وارد ناوگان تاکسیرانی شدند، نرخ کرایه متفاوتی نسبت به تاکسی های عادی داشتند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا به جای حمایت از رانندگان از طریق کرایه ها امکان پرداخت مبلغی به عنوان یارانه از سوی شهرداری وجود ندارد تا مانع افزایش نرخ کرایه های تاکسی های برقی شویم؟ اظهار کرد: اگر بخواهیم خودرو های برقی در شهر افزایش یابد و به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم به حمایت دولت نیاز است که می تواند از طریق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، بخشی از هزینه خرید تاکسی برقی را به صورت یارانه به رانندگان بپردازد.

وی یادآور شد: در این صورت با پرداخت کمک های بلاعوض از سوی دولت، شرایط خرید تاکسی برقی برای رانندگان آسان تر می شود و در آن صورت می توانیم درباره کرایه این خودروها صحبت کنیم و مانع افزایش آن شویم تا شهروندان به راحتی بتوانند از تاکسی های برقی استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.