| کد خبر: 269911 |

اهتمام شهرداری پایتخت به توسعه خطوط فعلی مترو و تکمیل شبکه اتوبوسرانی

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران نسبتاً از ظرفیت‎‌ های خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران نسبتاً از ظرفیت‎ های خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، «علی اصغر قائمی»، با بیان اینکه در دو سال و نیم اخیر به حسب وظیفه قانونی اعضای شورا در دو زمینه تدوین و تصویب مقررات مورد نیاز مدیریت شهری فعالیت کردیم، اظهار کرد: تعداد لوایح پیشنهادی شورا و طرح هایی که تهیه شد، در طول این مدت کم نبود. 

وی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی شورا وظیفه نظارتی بر حسن اجرای مسئولیت هاست، خاطرنشان کرد: تلاش شورا باید این باشد که روی همین ریل حرکت کند. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه ۱۵۱ همتی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳، یادآور شد: در نگاه اول دو تفاوت بارز وجود دارد؛ یکی از این تفاوت ها، افزایش دو برابری بودجه نسبت به سال گذشته است و این توقع و مطالبه ایجاد می کند و شهرداری هم باید بتواند بودجه جذب کند و هم به درستی عمل کند تا شاهد پیشرفت های چشمگیر در تکالیف لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ باشیم. 

وی ادامه داد: تفاوت دیگر، افزایش چشمگیر سهم بودجه حمل و نقل نسبت به سال قبل است؛ به طوریکه ۴۸ درصد بودجه به حمل و نقل اختصاص یافته و آنچه شهرداری باید بر آن اهتمام کند توسعه خطوط فعلی مترو و تکمیل شبکه اتوبوسرانی است. 

قائمی با بیان اینکه موضوع شهر هوشمند به دسته بندی های متعددی تقسیم می شود، تصریح کرد: هریک از کشورها به اقتضای ظرفیت هایی که دارد به یک بخش از جمله آموزش، اقتصاد و حمل و نقل هوشمند توجه بیشتری کرده است. تهران نسبتاً از ظرفیت‎ های خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد. 

وی با تأکید بر اینکه خدمات شهری و حمل و نقل هوشمند از اولویت هایی است که باید به آن توجه شود، گفت: منظور ما تنها شهرداری نیست و متأسفانه مدیریت شهری یکپارچه نداریم تا بتوان با استفاده از ظرفیت ها و ابزارهای موجود زمینه هوشمند شدن شهر را فراهم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.