| کد خبر: 268315 |

بهره‌ برداری از پروژه تکمیل کندرو شمالی بزرگراه آزادگان در رویداد امید و افتخار

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تکمیل بخش باقی مانده کندرو شمالی بزرگراه آزادگان همزمان با یکصد و یکمین رویداد امید و افتخار خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تکمیل بخش باقی مانده کندرو شمالی بزرگراه آزادگان همزمان با یکصد و یکمین رویداد امید و افتخار خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هادی حق بین با بیان اینکه همزمان با یکصد و یکمین رویداد امید و افتخار شاهد بهره برداری از یک پروژه عمرانی در جنوب تهران خواهیم بود، گفت: این پروژه در روز شنبه ۲۸ بهمن ماه در مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سایر مدیران شهری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بزرگراه آزادگان با طولی بالغ بر ۳۸ کیلومتر از تقاطع بزرگراه شهید خرازی در شمال غرب تهران آغاز شده و تا سه راه افسریه در جنوب شرق تهران ادامه پیدا می کند، اظهار کرد: اتصال به ۱۳ بزرگراه شهر تهران و مبادی ورودی و خروجی پایتخت، این بزرگراه را به یک شاهراه مواصلاتی بدل کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهردای تهران ادامه داد: ترافیک بالا از یک سو و فقدان مسیرهای کندرو در بخش هایی از این بزرگراه از سوی دیگر، سبب برخورد جریان های ورودی و خروجی معابر با ترافیک خطوط تندروی بزرگراه آزادگان می شد؛ امری که زمینه ساز  ایجاد گره های ترافیکی، پس زدگی بار ترافیک و گاه وقوع تصادفات است؛ از این رو تکمیل مقاطع باقی مانده از مسیرهای کندرو با هدف روان سازی و ایمن سازی ترافیک بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: احداث و تکمیل مسیر کندروی شمالی در بخش حدفاصل خیابان فداییان اسلام تا بزرگراه شهید تندگویان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و طی ۲۱ ماه به ثمر نشست.

حق بین گفت: پروژه تکمیل کندروی شمالی بزرگراه آزادگان شامل احداث یک معبر بزرگراهی در قالب کندرو به طول ۳.۶ کیلومتر و عرض ۱۱.۵ متر شامل سه خط عبوری، اجرای ۲ پل بر روی خیابان شهید دستواره و خیابان شهید رجایی شامل ۳ خط عبوری و یک پیاده، اصلاحات هندسی ۴ رمپ راستگرد و ۳ لوپ در تقاطع این بزرگراه با خیابان شهید دستواره و خیابان شهید رجایی به طول مجموع هزار و ۳۸۰  متر، اجرای سه هزار متر شبکه جمع آوری آب های سطحی و ۶۰۰ متر دیوارسازی است.

وی اظهار کرد: تکمیل کندروی شمالی بزرگراه آزادگان و اصلاح هندسی دسترسی های تندرو به کندرو این بزرگراه منجر به اصلاح تبادلات در این بخش از بزرگراه خواهد شد.

حق بین با اشاره به اصلاح هندسی محل اتصال رمپ و لوپ ها به کندرو بزرگراه مذکور، از ایمن سازی ترافیک عبوری در باند تندرو و کاهش احتمال تصادفات خبر داد و افزود: اجرای این معبر علاوه بر روان سازی ترافیکی، کاهش قابل توجه زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را در پی خواهد داشت.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی همچنین از طراحی و اجرای توقفگاه های اضطراری در موقعیت ها و فواصل مناسب در این کندرو خبر داد و گفت: از این پس امکان توقف خودروهای پلیس، خودروهای امدادی و وسایل نقلیه شخصی در موارد ضروری فراهم خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.