| کد خبر: 263227 |

استاندار خراسان جنوبی:

◄ فرهنگ ترافیکی با اجرای برنامه‌ های عملیاتی ارتقا یابد

استاندار خراسان جنوبی رعایت ضوابط ترافیکی را خط قرمز همه دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: فرهنگ ترافیکی باید با اجرای برنامه‌های عملیاتی ارتقا یابد.

تین نیوز

بیرجند| استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه جامعی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی تدوین و در آن نقش هر یک از دستگاه‌های مربوطه مشخص شود.

به گزارش تین نیوز، جواد قناعت در دومین جلسه ستاد راهبردی تصادفات خراسان جنوبی اظهار داشت: رعایت ضوابط ترافیکی باید خط قرمز همه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته و فرهنگ ترافیکی نیز با اجرای برنامه‌های عملیاتی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه علیرغم افزایش خدمات در بحث ترافیکی همچنان شاهد افزایش تصادفات در استان هستیم، افزود: افزایش خودروها، جمعیت و میزان مسافرت‌ها در این زمینه تأثیر گذار است.

قناعت با اشاره به اینکه گزارش پلیس راه و راهور نشان می‌دهد نسبت به امکانات و ابزار در اختیار، فراتر از وظایف خدمت رسانی می‌کنند، افزود: دستگاه‌های استانی در مقایسه با گذشته اقدامات فراوانی انجام داده‌اند با این وجود افزایش تصادفات دلایل مختلفی دارد که باید به طور عمیق تحلیل و بررسی کرد تا به راهکارهای مناسبی دست پیدا کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تدوین برش استانی سند ملی اقدام برای ایمنی راه‌ها با محوریت معاونت عمرانی استانداری، افزود: در این راستا باید هر سال، ۱۰ درصد از میزان تصادفات کاهش یابد لذا برای تحقق این مهم، ارتقای ایمنی راه‌های خراسان جنوبی باید در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی با تاکید بر شناسایی نقاط کور که سبب افزایش تصادفات می‌شوند، ادامه داد: برای حل هر یک از موارد ترافیکی مانند تصادفات کمربندی قاین، آمار سوانح جاده دیهوک، سهم استان از درآمد جرائم و… ضروری است جلسات فنی تخصصی برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: استان از نظر احداث باندهای دوم در دولت سیزدهم، در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

قناعت گفت: در همین راستا در دیدار با معاون اول رئیس جمهور اختصاص اعتبار برای اتمام تعدادی از پروژه‌های مهم خراسان جنوبی مانند احداث باندهای دوم، حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز، ساخت ایستگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات بین راهی و … پیگیری خواهد شد تا بتوانیم تعدادی از پروژه‌های مرتبط در این زمینه را در دهه فجر افتتاح کنیم.

قناعت همچنین با اشاره به تصادفات درون شهری، یادآور شد: برای ارتقای وضعیت عبور و مرور شهری در مرکز استان نیز آغاز عملیات اجرایی حداقل یک تقاطع غیر همسطح، با تأمین اعتبار استانی برای دهه فجر امسال پیش بینی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.