| کد خبر: 251534 |

چرا از مقصرین آلودگی هوا یادی نمی‌شود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش ریاست سازمان ملی استاندارد در خصوص عوامل ایجاد آلودگی هوا گفت: چرا همیشه می آییم از اقدامات صد در صدی می گوییم ولی از مقصرین هیچ یادی نمی کنیم، از کارهای نکرده خودمان و دیگران نمی‌گوییم، نه فقط شهرداری تهران بلکه دستگاه‌های متولی چه کاری بایستی انجام می دادند و ندادند و امروز آلودگی هوا بلای جان شهروندان شده است.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش ریاست سازمان ملی استاندارد در خصوص عوامل ایجاد آلودگی هوا گفت: چرا همیشه می آییم از اقدامات صد در صدی می گوییم ولی از مقصرین هیچ یادی نمی کنیم، از کارهای نکرده خودمان و دیگران نمی گوییم، نه فقط شهرداری تهران بلکه دستگاه های متولی چه کاری بایستی انجام می دادند و ندادند و امروز آلودگی هوا بلای جان شهروندان شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد صادقی در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش مهدی اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص عوامل ایجاد آلودگی هوا گفت: در ابتدا از حضور آقای اسلام پناه تشکر می کنم که در زمان حضور ایشان در سازمان ملی استاندارد اقدامات خوبی انجام شده است. 

وی ادامه داد: اما این گزارش چند نکته داشت که توجه شما را به آن جلب می کنم؛ با توجه به این گزارش، آلودگی هوا نباید ناشی از سوخت خودروها و موتورسیکلت ها باشد چون که استانداردها همه رعایت شده است. این در حالی است که بیشتر کارشناسان اذعان دارند که آلودگی هوای تهران ناشی از آلاینده های متحرک نظیر موتور سیکلت ها و خودروها است، خب سوال اصلی این است که کدام گزارش صحیح است؟

صادقی افزود: آیا پالایشگاه ها توجهی به استانداردها  ندارند یا اینکه نظارتی بر حوزه رعایت استانداردها صورت نمی گیرد؟ یا اینکه سازمان استاندارد کاری که بایستی انجام دهد را انجام نمی دهند ؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما توقع داریم از شما به عنوان یک مسئول دلسوز به ما بگویید که چرا با وجود انجام همه اقدامات هنوز آلودگی هوا داریم؟ مقصر کی هست؟

صادقی گفت: بیش از 40 سال است که می گوییم  هنوز گازوییل، نفت و گاز و گاز طبیعی ما استاندارد اجباری ندارد و این در حالی است که یکی از عوامل اصلی ایجاد آلودگی هوا استفاد از این سوخت ها در شهرهای بزرگ مانند تهران است.

صادقی تاکید کرد: چرا همیشه می آییم از اقدامات صد در صدی می گوییم ولی از مقصرین هیچ یادی نمی کنیم، از کارهای نکرده خودمان و دیگران نمی گوییم، نه فقط شهرداری تهران بلکه دستگاه های متولی چه کاری بایستی انجام می دادند و ندادند و امروز  آلودگی هوا بلای جان شهروندان شده است. 

صادقی افزود: سوال پایانی من از شما این است که آیا شما در شماره گذاری موتورسیکلت ها نقشی دارید یا خیر ؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.