| کد خبر: 239253 |

نصب دوربین‌های جدید در خروجی بزرگراه‌های تهران

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از نصب دوربین‌های جدید برای برخورد با تخلفات خودروها در خروجی بزرگراه‌ها خبر داد.

تین نیوز

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از نصب دوربین‌های جدید برای برخورد با تخلفات خودروها در خروجی بزرگراه‌ها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در ساعات پیک ترافیک خروجی برخی از بزرگراه‌ها به نسبت نقاط دیگر مسیر با حجم بیشتری از ترافیک روبه‌رو هستند و به همین دلیل لازم است تا برابر مقررات راهنمایی و رانندگی خودروها در لاین مرتبط با همان خروجی تردد کنند تا از بزرگراه خارج و وارد مسیر بعدی شوند. در این میان اما برخی از رانندگان بدون توجه به ضرورت رعایت این موضوع از لاین سه و چهار سعی در تغییر مسیر دارند که این اقدام علاوه بر اینکه سبب سنگینی بیشتر ترافیک در تمام مسیر می‌شود و حق دیگران رانندگان قانونمند را ضایع می‌کند، احتمال وقوع تصادفات را نیز افزایش می‌دهد. گاهی اوقات نیز در ساعات خلوتی معابر، تغییر مسیر ناگهانی برخی از رانندگان به سمت خروجی بزرگراه‌ها احتمال وقوع تصادفات را افزایش می‌دهد. در همین راستا نیز سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور - جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ - از نصب دوربین‌هایی جدید برای برخورد با این تخلف خبر داده است.

موسوی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره نصب این دوربین‌ها که به دوربین‌های جناغی نیز معروف است، گفت:‌ در این خصوص هماهنگی‌هایی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شد و بر این اساس از چند روز آینده تعدادی دوربین در سر جناغی بزرگراه‌ها نصب می‌شود.

وی درباره اینکه این دوربین‌ها در کدام مناطق نصب خواهد شد نیز اظهارکرد:‌ این موضوع را بررسی کردیم و قرار شد تا در فازنخست این دوربین‌ها در جاهایی که هم در صبح و هم در ساعات بعدازظهر تردد بالایی دارند و حجم ترافیک در آن‌ها بالاست، نصب شوند. این مناطق شناسایی شده است و طی چند روز آینده دوربین‌ها در آن نصب خواهند شد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اقدام برخی از رانندگان در جناغی بزرگراه‌ها به طور آشکار تضییع حقوق رانندگان منضبط و قانونمند است، گفت:‌ متاسفانه برخی تصور می‌کنند که چنین رفتاری نوعی زرنگی است و بدون آنکه در لاین مربوطه تردد کنند، در نزدیکی خروجی به‌اصطلاح راه را می‌بُرند و از لاین سوم و چهارم وارد خروجی می‌شوند. این اقدام هم خلاف قانون و هم بسیار خطرناک است.

موسوی پور در پایان اظهارکرد: این دسته از رانندگان به وسیله این دوربین‌ها جریمه خواهند شد البته علاوه بر دوربین، ماموران پلیس راهور نیز امکان جریمه چنین تخلفاتی را دارند.

برابر بررسی‌های خبرنگار ایسنا، جریمه این تخلف به ازای هربار ارتکاب ۵۲ هزار تومان است که باید از سوی راننده متخلف پرداخت شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.