| کد خبر: 219805 |

تدبیری برای کاهش سوانح و ترافیک در جنوب پایتخت

طرح تعریض و ایمن‌سازی کمربندی دوم تهران که پیش از این از مسیرهای پرخطر مناطق کهریزک، باقرشهر و حسن‌آباد به شمار می‌رفت، تدبیری برای کاهش سوانح رانندگی و ترافیک در جنوب پایتخت است که امروز به صورت همزمان با ۶ طرح دیگر راهداری استان تهران و از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

طرح تعریض و ایمن‌سازی کمربندی دوم تهران که پیش از این از مسیرهای پرخطر مناطق کهریزک، باقرشهر و حسن‌آباد به شمار می‌رفت، تدبیری برای کاهش سوانح رانندگی و ترافیک در جنوب پایتخت است که امروز به صورت همزمان با ۶ طرح دیگر راهداری استان تهران و از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  روزانه ۴۰ هزار خودرو سبک و سنگین از مناطق جنوبی پایتخت به سمت مناطق غربی پایتخت عبور می‌کند و با توجه به باریک بودن مسیر و همچنین نداشتن ایمنی و آسفالت مناسب این نقطه به یکی از مسیرهای حادثه‌خیز و پرترافیک پایتخت تبدیل شده بود.

روزانه بسیاری از کامیون‌های باری و همچنین اتوبوس‌های مسافربری هم از این مسیر بین اسلامشهر در جنوب‌غرب استان تهران و محور امام رضا (ع) در شرق استان تردد دارد و به دلیل عریض نبودن آن، هرچند وقت یکبار شاهد سوانح منجر به فوت در این مسیر بودیم.

به همین منظور از اوایل اردیبهشت ماه امسال عملیات بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی دوم تهران به همت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران آغاز شد و اکنون به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، پروژه بهسازی کمربندی دوم تهران در فاز نخست به طول حدود ۱۵ کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال توسط این اداره‌کل اجرا شده است.

حیدر نوروزی افزود: با توجه به تخریب شدن آسفالت این جاده و مشکلاتی که برای تردد مردم ایجاد شده بود، عملیات لکه‌گیری و تراش آسفالت نیز اجرا شد و قرار است امروز- پنجشنبه این طرح در کنار سایر طرح‌های راهداری با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری برسد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تردد روزانه حدود ۴۰ هزار خودرو در کمربندی دوم تهران،  پیش‌بینی شده این اقدام منجر به تسهیل عبور و مرور مردم در طول سال شود؛ همچنین مسیر جنوبی این کمربندی هم به دلیل تردد روزانه چندین هزار خودرو سبک و سنگین به طور کامل با نیوجرسی بتنی ایمن‌سازی شده است.

به گفته وی کمربندی دوم تهران ۲۸ کیلومتر طول دارد که در فاز دوم نیز قرار است سایر مسیر باقیمانده این کمربندی تعریض و ایمن‌سازی شود.

سوانح و ترافیک در جنوب تهران کاهش پیدا می‌کند

معاون عمرانی استانداری تهران نیز می‌گوید: با افتتاح این پروژه ترافیک و سوانح در مسیرهای جنوبی پایتخت کاهش پیدا می‌کند زیرا پیش از این آسفالت کمربندی دوم از دورسون‌آباد به سمت جاده تهران - قم وضعیت مناسبی نداشت و در وقوع سوانح بی تاثیر نبود.

محمد تقی‌زاده ادامه داد: همچنین باریک بودن مسیر نیز از دیگر علل وقوع سوانح رانندگی به شمار می‌رفت و به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی منعقد و عملیات اجرایی بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی دوم تهران آغاز شد.

به گفته وی با هدف کنترل ترافیک پایتخت تلاش می‌شود تا کمربندی پایتخت گسترش یابد تا از تردد خودروهای عبوری به این کلانشهر جلوگیری شود.

بهسازی کمربندی دوم تهران مطالبه دیرینه مردم بود 

بخشدار کهریزک نیز با اشاره به اینکه انجام بهسازی و آسفالت کمربندی دوم در بخش کهریزک پنج ماه طول کشید، اظهار داشت: ضعف ایمنی و خرابی آسفالت کمربندی دوم تهران یکی از مشکلات چندین ساله مردم شهرستان ری به خصوص کهریزک بود که با تلاش شبانه‌روزی فرمانداری، راهداری و پلیس‌راه برطرف شد.

امین بابایی با بیان اینکه کمربندی دوم تهران یکی از محورهای پرتردد استان تهران محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: این محور که اسلامشهر در جنوب غرب استان تهران را به محور امام رضا (ع) در شرق استان متصل می‌کند، همواره یکی از جاده‌های پرتردد محسوب می‌شود که برای سال‌ها دچار مشکلات زیادی بود.

افتتاح ۷ طرح راهداری در تهران با هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه

به گزارش ایرنا تا دقایقی دیگر و با حضور وزیر راه و شهرسازی از هفت پروژه مهم در جاده‌های مواصلاتی و استراتژیک استان تهران از جمله بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی دوم تهران، به صورت همزمان و ویدئو کنفرانسی به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح سراسری ارتقاء کیفی روکش آسفالت راه‌های استان تهران با اعتبای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال،طرح سراسری ارتقاء کیفیت راهداری و منظرآرایی راه‌های استان تهران با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌هایی است که فردا انجام می‌شود.

طرح ملی ابرار(اقدام برای راه‌های اولیت‌دار روستایی)در استان تهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال نیز فردا در استان تهران افتتاح خواهد شد.

این طرح که در مرحله اول بر ساخت و تکمیل ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تا پایان سال  ۹۸و در مرحله مرحله دوم ساخت و تکمیل ۳هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تا پایان دولت تدبیر و امید تاکید دارد اکنون به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است.

احداث و تجهیز راهدارخانه و سوله‌های نمک در استان تهران بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و بهسازی و ایمن سازی کمربندی دوم تهران با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال دو پروژه مهم دیگر است که فردا افتتاح می‌شود.

 کمربندی دوم تهران یکی از محورهای پرتردد استان تهران محسوب می شود، این محور که اسلامشهر در جنوب غرب استان تهران را به محور امام رضا (ع) در شرق استان متصل میکند همواره یکی از جاده های پرتردد محسوب می شود که سال ها دچار مشکلات زیادی بود .

روزانه حدود ۴۰ هزار خودرو در کمربندی دوم تهران تردد دارند و این اقدام موجب تسهیل در عبور و مرور هموطنان در این مسیر خواهد شد. 

بهسازی گالری امام زاده هاشم با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و ایمن سازی و رفع نقاط حادثه محور امام رضا (ع)تقاطع سیمان و هم چنین و محور قدس تقاطع شهر قدس با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال نیز فردا افتتاح خواهد شد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

به گزارش ایرنا، کمربندی دوم تهران اسلامشهر در جنوب غرب تهران را پس از عبور از حوزه سرزمینی شهرستان ری به بزرگراه امام رضا (ع) متصل می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.