| کد خبر: 196350 |

وجود 844 راننده لیسانسه در سرویس مدارس تهران

فرماندار تهران از وجود 844 راننده لیسانسه در سرویس مدارس تهران خبر داد.

تین نیوز

فرماندار تهران با اشاره به وجود 844 راننده با مدرک لیسانس برای سرویس مدارس در شهر تهران گفت: تعدادی از رانندگان سرویس مدارس در تهران دارای مدرک فوق‌ لیسانس و حتی دکتری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عیسی فرهادی درآیین رونمایی از برچسب ویژه مدارس شهر تهران با بیان این‌که آموزش وپرورش بزرگ‌ترین سرمایه در کشور است و هیچ زیر ساختی مهم‌تر از آن نیست، گفت: در حقیقت تربیت انسان به عهده این نهاد است و کاری مهم‌تر از تربیت انسان‌ها وجود ندارد. شهدا تربیت شده همین مکتب هستند و در دوران دفاع مقدس  36 هزار دانش‌آموز و 4000 معلم به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ما شرایط سختی را طی کردیم؛ در حوزه تحریم‌ها، بازسازی و رفع محرومیت‌ها، ولی تعلیم و تربیت علی‌رغم وجود همه مشکلات محور توسعه کشور قرار گرفته به‌نحوی که خوشبختانه امروز در دورترین روستاها حتی برای یک دانش‌آموز ، یک معلم مشغول فعالیت است تا کسی از تحصیل باز نماند. البته بی‌تردید تا رسیدن به جایگاه واقعی آموزش و پرورش فاصله‌ زیادی داریم.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در حوزه  ایمن‌سازی مدارس و فراهم کردن زیرساخت‌ها باید هزینه کرد بالایی داشته باشیم اما به دلیل کمبود اعتبارات هزینه کردها بسیار کم است. می‌طلبد همه امکانات کشور به سمت تجهیز و توسعه آموزش و پرورش به کار گرفته شود. می‌طلبد همه دلسوزان نظام، رسانه‌ها و اولیا و همه امکانات گرایشی به سمت تقویت آموزش و پرورش داشته باشند تا در آینده شاهد توفیقات بسیار باشیم.

وجود 264 مدرسه با قدمت بالای 60 سال در تهران

فرماندار تهران با اشاره به این که کشور ما مورد هجمه دشمن بوده اما توانسته‌ایم علی‌رغم این هجمه‌ها در بسیاری از زمینه‌ها توسعه و پیشرفت مناسب داشته باشیم و در رتبه نخست دنیا قرار بگیریم، افزود: تهران، یک دوازدهم جمعیت دانش آموزی کشور وجود دارد ولی در بحث امکانات در رتبه‌های آخر قرار دارد. در حوزه مدارس فرسوده تهران با هیچ کجای کشور قابل مقایسه نیست به شکلی که 264 مدرسه با قدمت بالای 60 سال در تهران وجود دارد.

فرهادی تاکید کرد که برای مثبت کردن چشم انداز توسعه کشور راهی جز تقویت آموزش و پرورش نداریم. باید مشکلات آموزش و پرورش حل شود و در این راستا نیز همه باید همکاری داشته باشیم.

فرماندار تهران در خصوص سرویس مدارس در شهر تهران نیز گفت: باید اطمینان لازم برای اولیا فراهم شود و در این راستا با همه‌ توان در خدمت دانش‌آموزان تهرانی باشیم. ساماندهی سرویس‌ها اطمینانی در بحث‌های اخلاقی و تعلیم و تربیت ایجاد کرده است. امروز 844 نفر از رانندگان سرویس مدارس دارای مدرک لیسانس هستند و تعدادی از آن‌ها نیز فوق‌لیسانس و حتی دکترا دارند. به این ترتیب رانندگان سرویس‌ها نیز تحت نظارت کامل هستند و این می‌تواند اطمینان بیش‌تری را حاصل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.