| کد خبر: 149820 |

علوی:

ریتم کنترل بهای اجاره مسکن منظم نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه براساس آمار وزارت راه وشهرسازی 2 میلیون و پانصد ،هفتادهزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد،گفت: 750 هزار واحد خالی از سکنه تنها در کلان شهر تهران است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه براساس آمار وزارت راه وشهرسازی 2 میلیون و پانصد ،هفتادهزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد،گفت: 750 هزار واحد خالی از سکنه تنها در کلان شهر تهران است.

سید احسن علوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بازار مسکن در کشور،گفت:برای تعادل در بازار مسکن و پرشدن خانه های خالی از سکنه باید تدابیری برای تنظیم عرضه و تقاضای مسکن در کشور مدنظر قرار بگیرد.
 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی بازار مسکن این است که تقاضا بالاتر از عرضه در بازار مسکن است،تصریح کرد: یکی از دلایل اساسی مسکوت ماندن بازار مسکن عدم توازن میان عرضه و تقاضای مسکن است.
 

نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس، افزود: متاسفانه اقشار آسیپ پذیر جامعه از نظر اقتصادی حتی توان خرید یک خانه 50 متری را هم ندارند.

وی ادامه داد: دولت باید با ساختمان های حمایتی ، ساختمان های را به طریق استیجاره ای در اختیار شهروندان قرار دهند تا پس از مدتی به شرط تمدید مستاجران بتوانند واحد مسکونی را از دولت خریداری کنند.

 

علوی افزود: دولت با ساخت واحدهای 50 متری و تحویل آن به مستاجران با شر ط تمدید برای خانه دار شدن می تواند برای بسیاری از شهروندان بی خانه واحد مسکونی در نظر بگیرد.
 

نماینده مردم سنندج در مجلس ادامه داد:زمانی که بهره های بانکی کاهش پیدا کرد، بسیاری از افراد مبالغ خود را از بانکها بیرون کشیدند و در بازارهای غیر مولد همچون طلا و سکه و ارز سرمایه گذاری کردند وزمانی که فرد نتواند بهره مناسبی از مبالغ بانکی داشته باشد بطورحتم بر نرخ اجاره و رهن مسکن بطور مستقیم تاثیر می گذارد

وی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،افزود: ما باید بنگاه های اجاره مسکن را فعال کنیم و این بنگاه تنها برحسب نرخ های منطقه ای اعلام شده،بهای اجاره بهای مسکن را اعلام کنند واین در حالی است که ریتم کنترل بر نرخ اجاره مسکن منظم نیست.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.