| کد خبر: 197456 |

قرارداد همکاری ٣۶ قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی ۴٢ قطعه

​تهران ایرنا سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت و معدن و تجارت گفت: با برگزاری نخستین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در ماه های گذشته، تاکنون ۹ قطعه به تولید انبوه رسیده و با تولید انبوه سه قطعه بیش از ۲۰ هزار دستگاه خودروی ناقص خودروسازان از کف پارکینگ‌ها خارج شد.

تین نیوز

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت و معدن و تجارت گفت: با برگزاری نخستین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در ماه های گذشته، تاکنون ۹ قطعه به تولید انبوه رسیده و با تولید انبوه سه قطعه بیش از ۲۰ هزار دستگاه خودروی ناقص خودروسازان از کف پارکینگ‌ها خارج شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «مهدی صادقی نیارکی» در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو در محل وزارت صنعت و معدن و تجارت افزود: در میز نخست تعمیق ساخت داخل قراردادهایی بین ساپکو، سازه گستر و مگاموتور با ۳۲ شرکت قطعه ساز با هدف تولید ۳۵ قطعه برای یک سال مصرف ایران خودرو و سایپا منعقد شد.

وی بیان داشت: ارزش ریالی سرمایه گذاری این قراردادها ۷۴۰ میلیارد تومان بود که انتظار می رود طی یک سال ۸۵ میلیون یورو کاهش ارزبری به دنبال داشته باشد.

صادقی نیارکی ادامه داد: امروز و در میز دوم، قرارداد همکاری با ۳۶ شرکت قطعه ساز با هدف داخلی سازی ۴۲ قطعه منعقد می شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزش این قراردادها بین خودروسازان و قطعه سازان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و صرفه جویی ارزی ۹۰ میلیون یورویی به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: با برگزاری این دو میز، در مجموع ۷۷ قطعه خودرویی در داخل تولید شده و ۱۷۵ میلیون یورو کاهش ارزبری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.