| کد خبر: 182497 |

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

تشریح ظرفیت‌های تولید قطعات خودرو در سمنان

ظرفیت تولید ۷۸۸ نوع قطعه خودرو در استان سمنان وجود دارد.

تین نیوز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید ۷۸۸ نوع قطعه خودرو در این استان خبر داد و گفت: ۵۸ واحد صنعتی تولیدکننده قطعات خودرو در استان فعال است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مهر، بهروز اسودی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به وجود ۹ هزار و ۱۸۵ نوع قطعه خودرو دارای شناسه فنی، افزود: از این تعداد، ۷۸۸ نوع قطعه در استان سمنان تولید می‌شود.  

وی افزود: تعداد ۵۸ واحد صنعتی تولیدکننده قطعات خودرو به صورت مستقل در استان سمنان فعال است و دارای پروانه بهره‌برداری هستند وبالغ بر ۱۰۰ واحد تولیدی نیز بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش صنعت خودرو فعالیت می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: این استان در زمینه تولید انواع خودروهای سبک و سنگین نیز فعالیت می‌کند به طوری که انواع خودرهای سنگین از قبیل لودر، کامیون، اتوبوس و خودرو سواری در سمنان تولید می شود و بیش از ۸۰ درصد اتوبوس های شهری وبین شهری کشور از تولیدات استان است.

اسودی همچنین از استقرار یک واحد از دو واحد تولیدی کشور درزمینه تولید سلول‌های خورشیدی در استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۱۵ واحد داروسازی انسانی، دامی  و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی در این سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به مزیت‌های صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: این استان در بخش تولید مواد شوینده و پودرهای شوینده دارای واحدهای تولیدی و برندهای مطرح درسطح کشور است و حجم عمده‌ای از محصولات آن دراستان تولید می‌شود که علاوه بر برطرف ساختن نیاز داخلی کشور در زمینه صادرات نیز این محصولات دارای ارز آوری بالا هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.