| کد خبر: 189192 |

◄ ترمیم 14 هزار کیلومتر جاده، پس از سیل

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مرمت و بازگشایی 14 هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای در استان‌های سیل زده خبر داد.

تین نیوز
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در برنامه تیتر امشب که از شبکه خبر سمای جمهوری اسلامی پخش می‌شد، از مرمت و بازگشایی 14 هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای در استان‌های سیل زده خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز، مقبلی، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان این‌که در مجموع 14 هزار کیلومتر از راه‌های کشور در سیل فروردین ماه آسیب دید، گفت: در مرحله نخست با حضور بیش از 12 هزار راهدار و استفاده از ماشین‌آلات پیمانکارها تلاش شد مسیرها بازگشایی شود تا نیروهای امدادی بتوانند خود و تجهیزات خود را به مناطق مورد نظر برسانند.
 
وی با بیان این مطلب که، در مرحله دوم به ترمیم مسیرهای آسیب دیده پرداخته شد و با تعریض و پاکسازی جاده‌ها و مرمت مسیر راه را برای تردد باز گشایی شد، افزود: در حال حاضر همه مسیرها بازسازی شده و فقط محور بستان_سوسنگرد و شهداد_نهبندان همچنان مسدود است.
 
معاون سازمان راهداری با تاکید بر این مهم که رسیدن به شرایط مطلوب نیاز به فعالیت‌های اساسی‌تری دارد، گفت: بخشی از جاده‌ها تخریب شده که مقداری از آن با کمک بخش خصوصی و تجهیزات استیجاری ترمیم شد. اما بخشی از مسیرها در گلستان و خوزستان پس از فروکش کردن آب به تدریج دچار آسیب شده‌اند و هنوز هم ادامه دارد.

مقبلی با یادآوری این مطلب که، با بررسی‌های کلی که انجام شد حدود 3 هزار و 600 میلیارد تومان به کل مسیرهای جاده‌ای خسارت وارد شده است، ابراز داشت: پیشنهاد کرده‌ایم که 70 درصد این بودجه در سال جاری اختصاص داده شود تا بازسازی مناسبی صورت بگیرد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در سال آینده نیز حدود 20درصد از این بودجه مورد نیاز است و در سال سوم نیز 10درصد باقیمانده باید اختصاص پیدا کند تا با انجام کارهای نهایی ایمنی مناسبی بر جاده‌ها حاکم شده و شرایط قبل از سیل برقرار شود.
 
اگر منابع موردنیاز تامین شود، حداکثر تا یک سال دیگر همه آسیب های جاده ای ترمیم خواهد شد.
 
 معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در ادامه این برنامه با بیان این‌که مناطق زیادی از استان درگیر سیل شده بود، گفت: علاوه بر جاده ها، تعدادی از پل ها نیز آسیب دیده بود که بازسازی شدند.
 
رازجویان با تاکید بر همراهی خوب مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازسازی محورهای مواصلاتی در این استان،  گفت: مشکلات روستاهای اطراف ساری حل شده و در سوادکوه در منطقه‌ای که شرکت زیرساخت متولی بود، نیاز شد که بخشی از آب به منطقه دیگری هدایت شود تا امکان دیوارسازی مهیا شود به همین منظور عملیاتی در حال انجام است که امید می‌رود با پایان آن، خطر بروز سیل در این منطقه کاهش یابد.
 
رازجویان به این نکته نیز اشاره داشت که،  اگر منابع موردنیاز تامین شود، حداکثر تا یک سال دیگر همه آسیب‌های جاده‌ای ترمیم خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.