| کد خبر: 222365 |

۲ طرح فرودگاهی در اصفهان به بهره برداری رسید

۲ طرح توسعه فرودگاهی با اعتبار ۲ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال روز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری در اصفهان به بهره برداری رسید.

تین نیوز

۲ طرح توسعه فرودگاهی با اعتبار ۲ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال روز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری در اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این طرح‌ها شامل طرح توسعه ترمینال پروازهای بین المللی و تاسیسات مربوطه و توسعه و بهسازی پارکینگ هواپیما (اپرون) می شود.

با بهره برداری از طرح توسعه ترمینال پروازهای بین المللی فرودگاه اصفهان مساحت این ترمینال از ۶ هزار متر به ۱۵هزار متر مربع افزایش پیدا کرد و یک هزار متر مربع نیز به موتورخانه و تاسیسات آن اختصاص یافت.

این ترمینال با اعتبار ۷۶۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است.

توسعه زیرساخت‌ها برای پذیرش همزمان پروازهای بین المللی، تامین فضای استاندارد ارائه خدمات مطلوب به مسافران و مجاوران، فراهم کردن فضای مناسب برای سازمان‌های خدمات رسان جهت ارائه خدمات و افزایش ظرفیت پذیرش سالانه مسافر در ترمینال ها از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به ۳ میلیون به ‌۵۰۰ هزار نفر از اهداف این پروژه است.

همچنین طرح توسعه و بهسازی پارکینگ هواپیما (اپرون) به مساحت ۹۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع با اعتبار ۵۳۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی به بهره برداری رسید.

تامین موقعیت پارک استاندارد برای انواع هواپیما، ارتقای ایمنی و ارائه خدمات ایمن و مطلوب به پروازها و تامین فضای پارک مورد نیاز برای پروازهای دایورتی، باری و مسافری از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.

 بر اساس این گزارش امروز  بهره‌برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی، ۶۳ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، ۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب و باند دوم کنارگذر کرمان به ارزش ۳۱۴۳ میلیارد تومان با حضور رییس‌جمهوری در سراسر کشور  آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.