| کد خبر: 221367 |

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر:

◄ تکمیل پل قدس به 153 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

اردبیل| رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: برای تکمیل پل قدس 153 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که البته در صورت افزایش قیمت‌ها و تورم این مبلغ می‌تواند افزایش یابد.

تین نیوز

اردبیل| رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: برای تکمیل پل قدس 153 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که البته در صورت افزایش قیمت‌ها و تورم این مبلغ می‌تواند افزایش یابد.

حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل به بررسی این پروژه در کمیسیون شورا با حضور معاونان و کارشناسان شهرداری اردبیل اظهار کرد: امیدواریم با جابجایی اعتبارات و همچنین تخصیص صد درصدی منابع دولتی برای این پروژه در نیمه اول سال آینده پل قدس آماده بهره‌برداری شود.

وی تصریح کرد: این پروژه عمران شهری از اوایل سال 95 شروع شده که قرارداد اولیه آن 48 میلیارد تومان بوده که با توقف دو ساله اجرای این پل بزرگ شهری، ترمیم و افزایش بودجه آن در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر افزود: در حال حاضر پل قدس 35 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 80 میلیارد تومان اعتبار دولتی دارد که سعی بر جذب این اعتبارات برای به ثمر رساندن این پروژه شهری است.

افسانه با بیان اینکه 70 درصد پل قدس تاکنون اجرایی و عملیاتی شده است، خاطر نشان کرد: در ماه‌های اخیر 10 تا 15 درصد این پروژه به پیش رفته و برای ادامه اجرای آن به 300 تن میلگرد و 500 تن ورق آهن نیاز است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار دولتی و همچنین تسهیلات بانکی در هفته دولت سال آینده پروژه پل قدس آماده بهره‌برداری شود که سرجمع اعتبارات پیش‌بینی شده برای تکمیل این پل 153 میلیارد تومان است.

افسانه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در حال حاضر از لحاظ بودجه‌ای این پروژه هیچ مشکلی ندارد ولی انتظار داریم شهردار اردبیل مدیر اجرایی پروژه را انتخاب کرده و برنامه زمانبندی اجرا و تکمیل آن را به شورا ارائه کند.

وی اظهار کرد: قرار شد هر 15 روز گزارشی از روند اجرای پل قدس به شورای شهر ارائه شود و در کنار آن نحوه هزینه‌کرد اعتبارات این پروژه نیز که با دقت بیشتر انجام خواهد شد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

افسانه تصریح کرد: با حذف پروژه ورودی مغان، شهرداری موظف شد تا برای سال آینده این ردیف اعتباری را پابرجا نگه داشته و نسبت به تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه عمران شهری نیز اقدام کند.

عضو شورای شهر اردبیل به بلاتکلیفی پروژه پارک بانوان نیز اشاره کرد و گفت: باید هر چه سریعتر تکلیف احداث دومین پارک بانوان نیز مشخص شود تا تصمیم‌گیری در این زمینه به راحتی و با دقت بیشتر به انجام برسد.

وی به کمک 400 میلیون تومانی شهرداری به نیروی انتظامی به عنوان یک حرکت مثبت و در جهت حمایت از این مجموعه اشاره کرد و افزود: قطعا این مبلغ صرف خرید تجهیزات مورد نیاز برای کنترل ترافیک خواهد شد که این کار به نفع مردم و توسعه شهر خواهد بود.

افسانه در ادامه سخنان خود بیان کرد: تأمین این اعتبار باید به صورت شفاف از محل ماده 16 یا 17 مشخص شود و اعضای شورای شهر در جریان مطالعات دقیق برای اجرای پروژه‌های متعدد نیروی انتظامی در حوزه عمران شهری قرار گرفته و با همراهی و همدلی اجرای آن را به پیش ببرند.

وی با قدردانی از همت پلیس راهور در شهرستان اردبیل برای حل مشکلات ترافیکی اضافه کرد: امیدواریم گره ترافیکی که در ساعات پایانی روز در میادین و معابر مختلف شهر به وجود می‌آید با تدبیر پلیس راهنمایی و رانندگی برطرف و به درستی زمینه راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک فراهم آید.

افسانه به موضوع تملک اراضی در مناطق مختلف نیز اشاره کرد و ادامه داد: ما امیدواریم این تملک با اولویت در مناطق هسته‌ مرکزی شهر انجام شود تا تعریض و بازسازی مناطق مختلف شهر را شاهد باشیم.

وی بیان کرد:‌ در سال‌های اخیر حدود 30 مورد تملک اراضی و بافت فرسوده در داخل شهر با هدف تعریض و بازگشایی مسیرهای مختلف انجام شده و بهتر است به جای صرف هزینه در محدوده خارج از شهر، با اولویت تملک را در داخل شهر و داخل محدوده انجام دهیم.

افسانه اظهار کرد: در اطراف پل داروپخش و همچنین پل آقاباقر ما نیاز به تأمین اعتبار برای تملک اراضی هستیم و در بودجه سالانه نیز اعتبار نامحدودی برای این امر در نظر گرفته شده تا شهرداری با دست باز بتواند این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: ‌ضرورت دارد این تملک و بازگشایی‌ها از هسته مرکزی شهر و با اولویت اول در برخی از مناطق آغاز شود و در صورت نیاز بتوانیم در سایر مناطق شهری نیز این کار را انجام دهیم.

افسانه در ادامه گفت: البته اقدام شهرداری در خرید اراضی متصل به شهر با هدف ساماندهی این مناطق و جلوگیری از دلال‌بازی در خرید و فروش اراضی است که امیدواریم تعاونی‌های ادارات از خرید این اراضی پرهیز کرده و اجازه دهند شهرداری کار خود را به پیش ببرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.