| کد خبر: 221037 |

معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد

◄ امکان استخدام 37 هزار دهیار وجود ندارد

اردبیل| معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: از سال گذشته فعالیت خیرین شهرساز در کشور آغاز شده و مصمم هستیم تا در همه استان‌ها این مجموعه خیریه فعالیت خود را به صورت مستمر آغاز کند.

تین نیوز

اردبیل| معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: از سال گذشته فعالیت خیرین شهرساز در کشور آغاز شده و مصمم هستیم تا در همه استان‌ها این مجموعه خیریه فعالیت خود را به صورت مستمر آغاز کند.

جمالی‌نژاد در همایش شهرداران و دهیاران استان اردبیل اظهار کرد: فضای خوبی در استان اردبیل در کار عمرانی و همچنین در کار عمران شهری و روستایی انجام شده و با توجه به پیگیری‌های شهرداران پرتلاش و دهیاران سختکوش ما نیز خود را حامی و همراه این مجموعه می‌دانیم.

وی از شهرداری به عنوان نهاد مستقل عمومی غیردولتی یاد کرد و گفت: از 110 سال پیش و با تأسیس بلدیه، فعالیت‌ها در این حوزه آغاز شده و دلیل غیردولتی بودن آن نیز اقدامات مجموعه شهرداری‌ها در فرآیند مناسب و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و عموم مردم در حوزه‌های ساخت و ساز و مسائل فرهنگی بوده است.

معاون عمرانی وزیر کشور از امر شهرداری به عنوان یک هنر یاد کرد و افزود: شهرداران نباید به مانند برخی از مدیران فضای گلخانه‌ای را داشته باشند و بخواهند در یک اتاق کار مدیریتی بکنند بلکه ما در شهرداری‌ها به انسان‌های خلاق، نوآور و مبتکری نیازداریم تا بتوانند از ظرفیت‌های طبیعی، منطقه‌ای و شرایط مناسب کار در راستای توسعه بیشتر استفاده کنند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری‌ها باید با ابزار نوین کار اجرایی و عمرانی را آغاز کرده و به توسعه متوازن کمک کنند، تصریح کرد: شهرداران خوش فکر قطعا در مدیریت شهر موفق بوده و ضرورت دارد از تجربیات مفید و سازنده آنها در اجرای پروژه‌های متعدد در جذب سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور به قابلیت‌های بی‌نظیر استان اردبیل به عنوان یک استان گردشگرپذیر و با سبقه تاریخی و فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: نباید احساس کنیم که تنها با بودجه و تأمین اعتبارات می‌توان کار را به پیش برد بلکه یک شهردار خلاق به دور از نگاه مادی و تجهیزاتی می‌تواند با نگاه نو تحول را به معنای واقعی ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهرداران باید با فکر نو در صدد کسب درآمدهای پایدار باشند که در این زمینه حضور سرمایه‌گذاران می‌تواند عامل و عنصر اصلی در پیشرفت کارها باشد.

جمالی نژاد پایه تحول شهرداری‌ها را با نگاه نوآورانه امکانپذیر دانست و اضافه کرد: ما حتی می‌توانیم نسبت به احداث مجموعه‌های خدماتی نظیر پارک و سرویس‌های بهداشتی با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران استفاده کنیم که در این زمینه در سال‌های اخیر مجموعه خیرین شهرساز فعال شده است.

وی اظهار کرد: در هفته دولت امسال 270 پروژه شهری با کمک خیرین افتتاح کردیم و آمادگی داریم در استان‌های مختلف احداث پارک، باغ پرندگان، خزندگان و مجموعه‌های تفریحی، خدماتی را با کمک خیرین و بخش خصوصی انجام داده و شرایط تبلیغاتی را برای آنها از قبل اجرای این مجموعه‌ها به وجود آوریم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به حاضر نشدن مدیریت سازمان همیاری در همایش استانداران در اردبیل اشاره کرد و گفت: باید سازمان همیاری بازوی توانمند شهرداری‌ها باشد و از ظرفیت آنها در اجرای پروژه‌های مختلف و شکل‌گیری کارها و اقدامات خلاقانه استفاده کنیم.

جمالی‌نژاد در مورد تبدیل وضعیت نیروها در مجموعه شهرداری‌ها خاطر نشان کرد: طرح ما برای تعیین تکلیف نیروها آماده است اما به دلیل سختگیری سازمان استخدامی کشور این کار با نارسایی‌هایی روبه رو شده ولی تلاش می‌کنیم با همکاری مجلس این لایحه را با هدف تأمین امنیت شغلی و روانی کارکنان شهرداری اجرایی کرده و نیروهای شرکتی و قراردادی را تعیین تکلیف کنیم.

وی به افزایش حقوق و مزایای کارگران و کارکنان شهرداری در سال گذشته و امسال اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت بد اعتبارات و نوسانات قیمت‌ها شهرداری‌ها و دهیاری‌های ما در تأمین تجهیزات و امکانات با مشکلاتی روبه رو هستند ولی امیدواریم با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، استانداری‌ها و خود شهرداری‌ها نسبت به خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیازو نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کنیم.

جمالی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: با تأمین قیر مورد نیاز شهرداری‌ها قادر به اجرای پروژه‌های عمران شهری و آسفالت‌ریزی خواهند بود که در این زمینه امیدواریم مجلس کمک کار ما باشد.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده ازمحل ردیف دستگاه‌های اجرایی مطالبات شهرداری‌ها از حساب آنها کسر خواهد شد تا از این محل برخی از کاستی‌های منابع اعتباری شهرداری‌ها جبران شود.

جمالی نژاد به سختی کار در تأمین نردبان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: در بودجه سالجاری یک هزار میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت برای خرید نردبان اختصاص یافته اما به دلیل شرایط تحریم ما قادر به خرید این تجهیزات نیستیم و باید از پهپاد و سایر تجهیزات برای کمک‌رسانی در وقوع حوادث در ساختمان‌های بلند مرتبه‌سازی شده استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: امکان استخدام 37 هزار دهیار در مجموعه دولت وجود ندارد اما باید با تدبیر مناسب امنیت شغلی دهیاران را فراهم کنیم.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: 2 هزار و 700 دهیار زن در کشور داریم و اکثر دهیاری‌ها افراد تحصیل کرده هستند و ما برای ساختمان دهیاری‌ها از بناهای بلاتکلیف در روستاها استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به صورت منظومه‌ای ضروری دانست و بیان کرد: ما آمادگی پرداخت تسهیلات کم بهره را به شهرداری‌ها داریم تا از این طریق بتوانند دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.