| کد خبر: 218319 |

شهردار اردبیل:

◄ پروژه‌های عمران شهری دو برابر افزایش یافته است

اردبیل| شهردار اردبیل گفت: پروژه‌های عمران شهری در اردبیل در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

تین نیوز

اردبیل| شهردار اردبیل گفت: پروژه‌های عمران شهری در اردبیل در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

حمید لطف‌اللهیان در گفت‌وگو با تین‌نیوز، اظهار کرد: با گذشت پنج ماه از سال و تلاش پیمانکاران در حوزه‌های مختلف پروژه‌های عمران شهری از پازل‌کاری گرفته تا آسفالت‌ریزی و بازگشایی معابر و طرح توسعه پارک‌ها و فضای سبز با قوت بیشتر در حال انجام است و تا زمانی که فصل کاری اجازه دهد این پروژه‌های ریز و درشت اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی یکی از اولویت‌های شهرداری را بازگشایی معابر و توجه به بهسازی بافت فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های حاشیه شهر اعلام و خاطرنشان کرد: شهرداری تا 80 درصد در صدور پروانه و عوارض برای طرح‌های بهسازی و عملیات احداث تخفیف قایل شده تا شهروندان بتوانند پروژه‌های مورد نظر خود را اجرایی کنند.

شهردار اردبیل به فرصت 45 روزه شهروندان در بهره‌مندی از تخفیف شهرداری اشاره کرد و گفت: این تخفیف شامل همه شهروندان است که از محل عوارض و پروانه ساخت 20 تا 30 درصد می‌توانند از این تخفیفات بهره‌مند شوند.

لطف‌اللهیان افزود: در همه مناطق شهری به ویژه شورابیل طرح‌های مشارکتی به تعداد 25 مورد در حال انجام است که در این راستا با همراهی شورا از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد شد.

وی شورابیل را یکی از عناصر باارزش شهر در جذب و جلب سرمایه‌گذاران و همچنین گردشگران اعلام کرد و افزود: در چهار سال گذشته بیش از ده‌ها پروژه مشارکتی و طرح بازگشایی در خیابان‌ها و معابر اطراف این مجموعه گردشگری اجرایی شده که بستر توسعه این منطقه را به خوبی فراهم کرده است.

شهردار اردبیل بیان کرد: اهتمام نمایندگان اردبیل در مجلس در حمایت و تقویت پروژه های عمران شهری مشهود است و در این مدت کوتاه هر سه نماینده با جدیت پیگیری‌های لازم را در این حوزه انجام دادند.

وی با قدردانی از این حمایت‌ها و پیگیری‌های جدی خاطرنشان کرد: با دسته‌بندی و ارزیابی طرح‌های اولویت‌دار شهرداری نیز تلاش می‌کند تا به این حسن نیت و همکاری منتخبین مجلس یازدهم پاسخی مثبت دهد که به یقین با جذب این اعتبارات از فصل کاری بهترین استفاده را خواهیم کرد تا طرح‌ها و پروژه‌ها به سرانجام برسد.

شهردار اردبیل خروجی این کارها را افزایش رضایتمندی مردم در بهبود زندگی و رفاه شهروندان دانست و بیان کرد: در دو هفته اخیر نشست‌های متعددی را با مسئولان کشوری انجام دادیم تا چندین پروژه عمران شهری به ویژه پل قدس به سرانجام برسد.

لطف‌اللهیان به روند احداث پل قدس از سال 95 اشاره کرد و گفت: در آن مقطع اعتبار عمرانی شهرداری اردبیل 100 میلیارد تومان بود که نیمی از این منابع برای احداث پل قدس اختصاص یافته بود تا به سرعت این پروژه جمع‌بندی شود.

وی ادامه داد: فاز اول پل قدس در سال 96 به سرانجام رسید اما در دو سال گذشته با افزایش قیمت رخ داده در خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز این پروژه به مشکل مالی برخورد تا اخیرا 45 میلیارد تومان برای این پروژه تزریق شد.

شهردار اردبیل تصریح کرد: در کنار تامین این اعتبار به شکل اوراق یک و دو ساله انتظار می‌رود 36 میلیارد تومان نیز از محل سفر رئیس جمهور اختصاص یابد تا با 81 میلیارد تومان بخش عظیمی از این پروژه به سرانجام برسد.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: اهمیت این پروژه به حدی است که در سال‌های گذشته نیمی از اعتبارات عمرانی شهرداری به احداث و تکمیل پل قدس اختصاص یافت و قطعا با تامین منابع دولتی پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.