| کد خبر: 216880 |

رئیس اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین

◄ خبرنگاران باید مورد حمایت باشند

قزوین| حسین علیجانی ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه، تصریح کرد: خبرنگارتنها یک واژه نیست، یک راه است. خبرنگار و خبرنگاری تنها یک شغل نیست، بلکه شخصیتی است جریان‌ساز که ریشه در تاریخ و جریان های تاریخ ساز بشریت دارد. به همین دلیل باید خبرنگاران و اهالی رسانه مورد حمایت باشند تا بتوانند آزادانه و بدور از حاشیه به وظیفه حساس خود بپردازند

تین نیوز

قزوین| حسین علیجانی ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه، تصریح کرد: خبرنگارتنها یک واژه نیست، یک راه است. خبرنگار و خبرنگاری تنها یک شغل نیست، بلکه شخصیتی است جریان‌ساز که ریشه در تاریخ و جریان های تاریخ ساز بشریت دارد. به همین دلیل باید خبرنگاران و اهالی رسانه مورد حمایت باشند تا بتوانند آزادانه و بدور از حاشیه به وظیفه حساس خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،  وی با تاکید بر این که «خبرنگار زبان گویای وجدان عمومی بشریت است و بیانش روشنی بخش حقیقت»، تصریح کرد:‌ نگاه یک خبرنگار همچون آفتاب، روشنگر واقعیت هاست. واقعیت هایی که در چهارچوب خبر و گزارش روی خروجی رسانه ها قرار میگیرند تا راهنمای مردم جامعه باشند.

او با بیان اینکه اهالی رسانه شریان های اصلی اطلاع رسانی دقیق و صحیح هستند، گفت: خبرنگارها اخبار را بدور از احساسات و با نگاهی حرفه ای ثبت و ضبط و منعکس میکنند که همین موضوع باعث شده تا از سوی جامعه و مردم به عنوان منابعی قابل اعتماد مورد توجه قرار گیرند. همین موضوع زمینۀ اطلاع رسانی و آگاهی جامعه و فرهنگ سازی عمومی را فراهم می سازد.

علیجانی با تاکید بر این مهم که «خبرنگاران مدافعان حقوق مردم هستند»، تصریح کرد: اهالی رسانه تصویرگرِ روایات زندگی و تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند و نقش موثر این قشر در هر زمانی، غیرقابل انکار است.

وی در ادامه اظهاراتش درباره اهالی رسانه گفت: خبرنگاران جستجوگر و نکته بین با پا گذاشتن در مسیرهای پرخطر اما هدفمند، بر اساس فوریت و ضرورت می اندیشد و بر همین اساس وظیفه اطلاع رسانی خود را انجام می‌دهند.

رئیس اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین، در پایان خبرنگاری را از مشاغل خاص، سخت و حساس برشمرد که گاهی دارای پیامدهای زیان باری برای خبرنگاران و رسانه ها بوده است. او تاکید کرد: ایجاد ساز و کارهای قانونی مناسب و مستمر در راستای حمایت و تقویت نظام صنفی و حرفه ای از جمله حقوق و خواسته‌های مشروع و قانونی خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه است که باید به آن توجه بیشتری شود تا همچنان شاهد کیفیت بالای خبرنگاری و اطلاع رسانی باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.