| کد خبر: 216731 |

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین

◄ امام جمعه قزوین: صداقت و آزادگی باید از ویژگی‌های اصلی یک خبرنگار باشد

قزوین| نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: صداقت و آزادگی، شجاعت همراه با بصیرت در کنار تخصص و خبرشناسی باید از ویژگی‌های اصلی یک خبرنگار بوده و ارکان مهم شخصیتی او را تشکیل بدهد.

تین نیوز

قزوین| نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: صداقت و آزادگی، شجاعت همراه با بصیرت در کنار تخصص و خبرشناسی باید از ویژگی‌های اصلی یک خبرنگار بوده و ارکان مهم شخصیتی او را تشکیل بدهد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، پیشاپیش با تبریک عید غدیر خم و روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر به ویژه شهید محمود صارمی، افزود: اگر به موضوع غدیر خم بهتر و عمقی تر بپردازیم و رفتار سول اکرم (ص) در این واقعه را بررسی کنیم می بینیم که مهم ترین خبر که عالم را تحت تاثیر خود قرار داد در این واقعه از زبان آخرین فرستاده خدا منعکس شد.

امام جمعه قزوین گفت: اگر به وقایعی همچنین غدیر خم و عاشورا بنگریم می بینیم که آنها با استفاده از ظرفیت های خبرنگاری و پیام بری در همه دنیا جایگاه و شآن پیدا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند پیامبران را نبی معرفی کرده و انبیاء الهی از طرف پروردگار پیامبر و برای ما پیام آور بودند،افزود: اگر به عمق و ریشه حرفه خبرنگاری بپردازیم پی می بریم که همانند شغل انبیاء است.

آیت الله عابدینی با ذکر اینکه در عالم ۲ نوع خبرنگاری وجود دارد که یکی در مسیر پیاده سازی اهداف شیطانی بوده و اشاعه فساد و فحشا و منکرات را دنبال می کند و دیگری در پی ترویج ارزش های الهی و مکارم اخلاقی است که تکیه بر اولی عذاب این دنیا و آخرت را به همراه دارد و تکیه بر دومی سعادتمندی در این دنیا و آخرت را با خود بدنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: یک خبرنگار فارغ از دیدگاه های تخصصی و حرفه ای در حوزه کاری خود زمانی موفق و پیروز است که در مسیر شعائر الهی حرکت کرده و در مکتب انبیاء قلم فرسایی کند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که جنگ کنونی در جهان "جنگ اراده ها" است،افزود: در این جنگ عده ای در جبهه کفر و نفاق قرار دارند و عده ای نیز در جبهه حق و آزادگی قرار دارند و ما باید افتخار کنیم که رزمندگی در جبهه دوم را انتخاب کرده ایم هر چند ممکن است که جریان تحریف و برخی ها در دنیا به این انتخاب ما اشکال و ایراد بگیرند که اصلا اهمیت ندارد بلکه چیزی که مهم است رضایت پروردگار از ماست.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه با تفسیر از آیات قران می توان درک کرد که خبرنگاران از ابزار لازم برای تاثیرگذاری برخوردار هستند،افزود: شما خبرنگاران با ابزار در اختیار خود و فعالیت در این حرفه کارهای زیادی می توانید بکنید همان گونه که شهید آوینی با فعالیت و با کلام و کار خود تاثیرگذاری زیادی از خود به جای گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، لازمه یک خبرنگار حق گو را صداقت، حریت و آزادگی و دوری از دنیا پرستی و منفعت طلبی دانست و گفت: با برخورداری از این ویژگی ها یک خبرنگار می تواند رسالت خود را کامل کند.

امام جمعه قزوین، شجاعت را از دیگر ویژگی های بارز یک خبرنگار عنوان کرد و افزود: اگر این ویژگی در خبرنگار وجود داشته باشد او قدرت و جرات بیان حق و فریاد زنی بر سر کفار،ظالمان و غارتگران بیت المال را پیدا می کند و برای انجام رسالت خود آبرویش را به خداوند عاریه می دهد و در کار خود ترسی به دل راه نمی دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شیوع کرونا، اظهار داشت: خبرنگاران در این شرایط باید برای آگاه سازی مردم نسبت به خطرات این ویروس ناشناس و مرموز و منحوس تلاش کنند و مردم را به رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی مناسب دعوت کنند

آیت الله عابدینی با قدردانی از خبرنگارانی که همزمان با شیوع کرونا برای کاهش شیوع آن و حفظ سلامت شهروندان در زمینه اطلاع رسانی فعال بودند، افزود: البته ما نباید بگوئیم که کرونا را شکست می دهیم بلکه باید بگوئیم به فضل الهی و با تضرع از درگاه او می توانیم بر این بیماری و ویروس که یک امتحان برای ماست، فائق شویم

امام جمعه قزوین با قدردانی از زحمات کادر پزشکی و درمان برای مقابله با کرونا، گفت: تا خطر این ویروس وجود دارد باید توصیه های بهداشتی تعیین شده از سوی پزشکان را رعایت کنیم.

وی در خصوص برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم با وجود خطر کرونا نیز از این ماه به عنوان فرصتی برای توسل بیشتر به پروردگار و ائمه اطهار(ع) یاد کرد و اظهار داشت: در این رابطه باید خود را با نظرات و بیانات مقام معظم رهبری هماهنگ کنیم و هم باید خود را در برابر این ویروس مراقبت کرده و هم شرایط و شآن این ماه را در نظر گرفته و احترام آنرا داشته باشیم.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.