| کد خبر: 216333 |

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین

◄ چاه های غیرمجاز یکی از مهمترین تهدیدها برای منابع آب زیر زمینی

قزوین| مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: چاه های غیرمجاز یکی از مهمترین تهدیدها برای منابع آب زیر زمینی محسوب می شوند و فعالیت آنها منجر به کاهش شدید حجم آب این منابع و حتی از بین رفتن آنها است.

تین نیوز

قزوین| مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین  گفت: چاه های غیرمجاز  یکی از مهمترین تهدیدها برای منابع آب زیر زمینی محسوب می شوند و فعالیت آنها منجر به کاهش شدید حجم آب این منابع و حتی از بین رفتن آنها است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، یدالله ملکی با اشاره به سه هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان افزود؛  در سال ۹۳ در بررسی‌ها مشخص شد میزان افت آب منابع زیرزمینی در استان  بیش از یک متر و ۷۰ سانتیمتراست که با اقدامات پیشگیرانه و اجرای طرح های تعادل بخشی وبستن چاههای غیرمجاز این میزان به ۹۰ سانتیمتر کاهش یافته است.

وی با اشاره به شناسایی چاه‌های غیرمجاز استان اظهار داشت: استان قزوین دارای  یکهزار و ۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز فرم ۵ و  یکهزار و ۱۸۸ حلقه چاه فرم یک است که برای برنامه ریزی منابع آبی باید ساماندهی چاهها با جدیت دنبال شود.

ملکی ادامه داد: در حال حاضر تمام چاه‌های غیرمجاز استان شناسایی و پرونده سازی شده است و هزار و ۷۰۰ چاه فرم پنج که پس از سال ۸۵ حفر شده شناسایی شده‌ و با دستور قضایی  پلمپ و پر شدند.

این مسوول اضافه کرد: عوامل اجرایی گروههای انسداد  با جدیت تمام مانع  از برداشت های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی را در دستور کار دارند.

ملکی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در دولت افزود: امسال. هشت میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تعادل بخشی در نظر گرفته شده است.

وی به نصب یک هزار و ۵۹۴ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق و ۴۰۳ کنتور هوشمند حجمی در استان اشاره کرد و گفت: برای ۲ هزار و ۶۸۹ حلقه چاه آب کشاورزی استان اصلاح پروانه صورت گرفته که با انجام آن سالانه ۱۵۳ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی به عمل آمده است.

استان قزوین دارای سه هزار حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.