| کد خبر: 215609 |

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی:

◄ ۱۱۴ میلیارد تومان هزینه ساخت دو پل و یک تقاطع

قزوین| رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: با تزریق اعتبارات مورد نیاز ۱۲ کیلومتر دیگر از فاز اول جاده قزوین، الموت به تنکابن در فصل کاری امسال روکش آسفالت می‌شود.

تین نیوز

قزوین| رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: با تزریق اعتبارات مورد نیاز ۱۲ کیلومتر دیگر از فاز اول جاده قزوین، الموت به تنکابن در فصل کاری امسال روکش آسفالت می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید قاسم بی نیاز اظهار داشت: بعد از سفر نهم تیرماه امسال وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین و بازدید از پروژه مهم قزوین، الموت به تنکابن اقدامات عملی و تصمیمات خوبی برای تسریع در اجرای این پروژه گرفته شد و بسیار امیدواریم بزودی خبرهای خوشی برای مردم استان و کشور در این زمینه داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این سفر ضمن پیش بینی تزریق اعتبارات جدید و برگزاری مناقصه برای تسریع در اجرا و نیز روکش آسفالت بخشی از مسیر شاهد گشایش‌های خوبی هستیم که روند کار را سرعت بخشیده است.

بی نیاز تصریح کرد: در فاز اول باید ۶۲ کیلومتر از جاده قزوین، الموت به تنکابن روکش آسفالت شود که تاکنون ۴۲ کیلومتر آن تکمیل و آسفالت شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: با دستور وزیر راه و شهرسازی و تأمین منابع مالی ۱۲ کیلومتر دیگر از مسیر اصلی در فصل کاری و تا مهر ماه امسال آسفالت می‌شود که با این کار مجموع روکش آسفالت مسیر به ۵۴ کیلومتر خواهد رسید.

بی نیاز تصریح کرد: برای تأمین هزینه روکش آسفالت مسیر ۱۲ کیلومتری به همراه تأمین سایر تجهیزات از جمله گاردریل، ابنیه فنی، تابلو و علائم و سایر موارد حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

و ی گفت: ۸ کیلومتر باقیمانده این مسیر در محدوده رانشی منطقه الموت قرار دارد که باید دو پل بزرگ برای ادامه مسیر احداث شود تا کار به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: برآورد اولیه و کنونی ساخت دو دستگاه پل بزرگ و یک تقاطع بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان است که امیدواریم قرارگاه خاتم نیز در بخشی از پروژه وارد مشارکت شود تا کارها شتاب گیرد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: قرار است بزودی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از پروژه جاده قزوین، الموت به تنکابن بازدید کرده و در خصوص همکاری در طرح اعلام نظر کنند که این سفر نیز می‌تواند در تسریع اجرای طرح بسیار مفید و مؤثر باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری وزیر محترم، استانداران قزوین و مازندران، نمایندگان و مدیران راه و شهرسازی و تأمین اعتبارات مورد نیاز با تکمیل فاز اول این طرح بتوان ۶۲ کیلومتر از مسیر را زیر بار ترافیک قرار داد.

بی نیاز اظهار داشت: این بخش شامل دو منطقه و یک مسیر ۱۵ کیلومتری از تنکابن به الموت و یک منطقه از قزوین تا الموت که حدود ۶۳ سه کیلومتر است و این مجموعه ۸۰ کیلومتری که نصف مسیر قزوین به تنکابن را شامل می‌شود می‌تواند با اقداماتی که صورت خواهد گرفت با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی قطعات یک، دو و سه پروژه قزوین، الموت به تنکابن حد فاصل کیلومتر صفر تا ۶۲ با پیشرفتی حدود ۸۰ درصدی در برخی قطعات همراه بوده و برای تکمیل آنها نزدیک به ٣١٥ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: بر اساس اعلام صورت گرفته میزان پیشرفت این پروژه و عملیات انجام گرفته در این محور شامل تقاطع ورودی در کیلومتر صفر و برآورد احداث تقاطع یادشده طبق طرح مصوب با رمپ و لوپ ها و مسیر اتصالی و با فهرست بها سال گذشته مبلغ ۶۰ میلیارد تومان است که رفع معارضین ملکی و تاسیساتی و آزادسازی مسیر نیز بالغ بر ۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیاز دارد تا آماده پیمان سپاری شود.

وی گفت: مطالبات این پروژه حدود ۵۵ میلیارد تومان است و برای احداث تقاطع کیلومتر ۰۰+۶۲، پل‌های خاص B۱ و B۲، تملک اراضی و رفع معارضین تاسیساتی نیز به ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جاده قزوین، الموت، تنکابن دارای پنج قطعه به طول ۱۶۷ کیلومتر است که ۹۶ کیلومتر آن در حوزه قزوین و ۷۱ کیلومتر دیگر نیز در حوزه مازندران قرار دارد و مسیر استان‌های قزوین به مازندران را ۱۸۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

این جاده از مقابل نیروگاه شهید رجایی قزوین شروع می‌شود و پس از عبور از گردنه اکبرآباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در الموت به منطقه سه هزار شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.