| کد خبر ۳۰۶۲۸۶
کپی شد

◄ لزوم تفکیک رانندگان مالک ناوگان از رانندگان غیرمالک در قانون بیمه رانندگان جاده ای

مرتضی مرادی معتقد است اگر قرار باشد یارانه و کمک دولتی به کسی تعلق بگیرد، باید رانندگانی را شامل شود که با تلاش شبانه روزی و تحمل سختی های فراوان از اشخاص دیگر، حقوق رانندگی دریافت می کنند، نه به کسی که خودش به کارگرش حقوق می دهد.

لزوم تفکیک رانندگان مالک ناوگان از رانندگان غیرمالک در قانون بیمه رانندگان جاده ای
تین نیوز |

یک راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا درباره طرح اصلاح قانون بیمه رانندگان گفت:  از آنجایی که قانون بیمه فعلی در نحوه پرداخت حق بیمه رانندگان، تمایزی بین راننده خودمالک و راننده غیرمالک قائل نشده  و یارانه این بخش را به صورت هدفمند و عدالت محور توزیع نمی کند، در واقع سود عمده به جیب کسانی می رود که از تمکن مالی برخوردار و هیچ دغدغه و نگرانی از بابت آینده فرزندان و خانواده خود ندارند.

به گزارش تین نیوز ، مرتضی مرادی  عنوان کرد:  مالکان ناوگان  هیچ گونه مسئولیتی را تحت عنوان کارفرما، درقبال رانندگان غیرمالک نمی پذیرند و برای آنها، طبق خواسته، میل و منافع خودشان، حقوق و دستمزد تعیین می کنند.

وی  این مطلب را در شبکه های اجتماعی مطرح کرد و افزود: معتقدم اگر قرار باشد یارانه و کمک دولتی به کسی تعلق بگیرد، باید رانندگانی را شامل شود که با تلاش شبانه روزی و تحمل سختی های فراوان از اشخاص دیگر، حقوق رانندگی دریافت می کنند، نه به کسی که خودش به کارگرش حقوق می دهد.

وی با تاکید بر این که تفکیک این دو قشر (علیرغم شباهت هایی که از نظر کاری باهم دارند)، امری ضروری و بدیهی ست، گفت:   ایرادات حقوقی که به  قانون بیمه رانندگان وارد است را بنده در سال ۹۴؛ در شعبه ششم دیوان عدالت اداری مطرح کرده و اثبات نمودم این نحوه پرداخت و قوانین وضع شده در راستای این قانون، بر خلاف مقاوله نامه ها( کنوانسیون های بین المللی) حقوق کارگر است.

مرادی با بیان این که قبلا پیشنهاداتی در قالب طرح به صوتصورت شفاهی  خدمت مدیرکل بخش حمل مسافر و همچنین مدیرکل بخش حمل کالای کشور ارائه کرده است، عنوان کرد:در این طرح بر تفکیک این دو قشر تاکید شده که این کارنه تنها بار مالی را به نسبت خیلی زیادی از روی دوش دولت برمی دارد، بلکه کمک می کند بیمه تأمین اجتماعی رانندگان جاده ای، اعم از مالک و غیرمالک بر اساس کارکرد و فعالیت آنها محاسبه و در زمان بازنشستگی، تقریبا در حد یکدیگر باشد.

وی همچنین از ا رایه  پیشنهاد تاسیس صندوقیخبر داد که تا ۵ سال با کمک دولت و پس از آن بدون کمک دولت، به بازنشستگان این حوزه ( مانند همه کارگران دولتی و اصنافی که صاحب کارفرما هستند، حقوق و مزایای قانون کار را پرداخت شود.

مرادی افزود: همچنین ۶ سال قبل خدمت مسئولان دولتی و صنفی  عنوان کردم  که پرداخت یارانه تخصیص داده شده به این حرفه، برای دولت هرروز سخت تر از گذشته می شود و روزی منجر به بلندشدن صدای اعتراض رانندگان خواهد شد و  اکنون هم  تکرار می کنم که پرداخت یارانه به صورتی که امروز است، در آینده ای نه چندان دور موجب نارضایتی ما و همچنین بدهی های بیشتر دولت به ارگان های دیگر خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.