| کد خبر ۳۰۵۸۷۸
کپی شد

◄ درخواست رانندگان کامیون برای رفع تبعیض در اخذ عوارض جاده ای حمل کالای داخلی و ترانزیتی

رانندگان کامیون از تبعیض آشکار در نحوه اخذ عوارض جاده ای حمل کالای داخلی و ترانزیتی خبر داده و خواستار اصلاح شیوه محاسبه عوارض جاده‌ ای جابجایی کالا و رفع تبعیض موجود، شدند.

درخواست رانندگان کامیون برای رفع تبعیض در اخذ عوارض جاده ای حمل کالای داخلی و ترانزیتی
تین نیوز |

رانندگان و کامیونداران از تبعیض آشکار در نحوه اخذ عوارض بین کامیون های حمل   داخلی  کالا  و حمل و نقل ترانزیتی خبر داده و خواستار اصلاح  شیوه محاسبه عوارض جاده‌ ای و رفع تبعیض موجود، شدند.

به گزارش تین نیوز ، بر همین اساس   رانندگان کامیون و کامیونداران از مسئولان درخواست کرده اند محاسبه عوارض جاده ای بر اساس  تن کیلومتر انجام شود و  تبعیض آشکار بین حمل داخلی و ترانزیتی، برطرف گردد.

آنان با بیان این که در  کشور،  قوانینی با  عنوان احکام دائمی برنامه‌ های توسعه کشور وجود دارد  که باید در تمام دولت‌ ها و دوره‌های مدیریتی به‌طور کامل اجرا گردد، عنوان کردند:  طبق  ماده ۳۰ بند «الف » احکام دائمی، مبنای اخذ عوارض جاده‌ای در بخش کالا، تن کیلومتر و در بخش مسافر، نفر کیلومتر است.

 رانندگان و مالکان کامیون با بیان این که    عوارض باید مبلغی ثابت و مشخص بر اساس وزن بار و مسافت طی‌شده باشد نه درصدی از کرایه حمل، تاکید کردند: در حمل و نقل داخلی عوارض بر اساس کل کرایه حمل محاسبه می‌شود و این برخلاف قانون و ماده ۳۰ بند «الف» است.

آنان افزودند: این در حالی است که در حمل و نقل ترانزیتی (محمولات با مبدأ و مقصد کشورهای دیگر)، قانون عیناً اجرا می‌ شود و طبق بررسی های انجام شده برای محمولات ترانزیتی، ملاک هر تن به ازای هر کیلومتر ۴۵۰ ریال و بر اساس ۲۰ تن محاسبه می‌شود؛ در صورتی که بار بیش از ۲۰ تن باشد، مازاد آن نیز دریافت می‌شود.

رانندگان و کامیونداران خاطرنشان کردند: از جمله پیامدهای روش فعلی اخذ عوارض جاده ای، تبعیض در محاسبه این عوارض است به طوری که دو کشنده با وزن و مسیر یکسان، اما با کرایه متفاوت، عوارض متفاوت می‌پردازند.

آنان  افزایش هزینه حمل داخلی را یکی دیگر از پیامدهای ‌ اخذ عوارض با شیوه فعلی بیان کردند و افزودند:  در این شیوه ، بار ترانزیتی ۲۲ تنی در مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری ۹۹۰ هزار تومان عوارض پرداخت می کند اما همان بار در حمل داخلی با کرایه ۳۴ میلیون، بیش از ۳ میلیون تومان عوارض می پردازد.

به گفته آنان، شیوه کنونی اخذ عوارض موجب این  افزایش تورم و فشار بر مردم می شود زیرا به طور  مستقیم بر  قیمت تمام‌شده کالا اثر می‌گذارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.