| کد خبر: 268124 |

◄ رانندگان کامیون کرایه های خود را با دعوا و شکایت دریافت می کنند

عدم دریافت به موقع کرایه های حمل بار، به یکی از مهمترین مشکلات رانندگان و کامیونداران تبدیل شده است.

تین نیوز

رانندگان کامیون و کامیونداران از عدم پرداخت به موقع کرایه های حمل بار به عنوان یکی از مهمترین مشکلات خود یاد می کنند.

به گزارش تین نیوز، اگرچهراندگان و کامیونداران به طور مستمر این مشکل را مطرح کرده و خواستار پیگیری این موضوع از سوی مراجع ذی صلاح شده اند اما معضل عدم پرداخت به موقع کرایه های حمل بار همچنان ادامه دارد.

ظفر عظیمی مهر راننده کامیون در این مورد در شبکه های اجتماعی نوشت: مشکل عدم پرداخت کرایه و بدحسابی کارخانجات و تاخیرهای چند ماهه در پرداخت دستمزد رانندگان کامیون، موجب شده گاهی علی رغم موجود بودن بار در پایانه های و محل های توزیع بار وبا وجود رسیدن نوبت برای دریافت بار، برخی رانندگان که تجربه ناخوشایندی در این زمینه دارند و برای دریافت کرایه ها به مشکل برخورده اند، رغبتی به گرفتن بار نداشته باشند.

وی افزود: بدقولی و بدحسابی های کارخانجات در پرداخت کرایه ها، موجب می شود گاهی رانندگان به امید این که بتوانند بار بهتری از نظر دریافت کرایه دریافت کنند که بدون آزار و اذیت صاحبان بار بتوانند به دستمزد خود برسند،  یک برگ نوبت خود را باطل کنند.

این راننده کامیوندار عنوان کرد: با توجه به این معضل می توان گفت در کنار تمام مشکلات موجود از جمله گرانی قطعات و خدمات و دیگر مشکلات، در حال حاضر عدم دریافت به موقع کرایه های حمل بار، به یکی از مهمترین مشکلات رانندگان و کامیونداران تبدیل شده است.

عظیمی مهر گفت:شرایط فعلی به گونه ای است که رانندگان کامیون در هر بارگیری و حمل کالا امیدوارند بتوانند کرایه های خود را بدون محدودیت، ممنوعیت، تاخیر و دعوا و دادگاه و کشمکش دریافت کنند.

این راننده کامیون خاطرنشان ساخت: تجربه نشان داده است کارخانجات بزرگ در زمینه پرداخت نکردن کرایه های حمل کالا و ایجاد مشکل برای رانندگان کامیون در راس قرار دارند. 

فیلم اظهارات این راننده در مورد نحوه پرداخت کرایه ها که در شبکه های اجتماعی منتشر شده در ادامه آمده است:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    سلام قابل توجه مدیریت تراکتورسازی تبریز اگر هنگام خروج تراکتور از کارخانه بر روی کامبون وتریلی ها به نمایندگی های تراکورسازی در مقصد لیست تراکتورها اعلام شود مدیریت نمایندگی ها با تماس با خریدار تراکتور درخواست واریز کرایه را به حساب نمایندگی کند که راننده پس از تخلیه فوری کرایه ی حاضر‌را دریافت کند.این کار‌خیلی هم آسان انجام پدیر است اما متاسفانه مدیریت تراکتورسازی بی تفاوت است و براش مهم نیست کرایه راننده با چه سختی دریافت میشود.راننده تریلی سه دستگاه تراکتور حمل میکند به مقصد شهرستانها ونمایندگی ها پس از تحویل گرفتن تراکتور تازه داستان ومصیبت شروع میشود شماره کارت بانکی راننده برای مالک وکشاورز خریدار در فلان روستا فرستاده میشود وبه تعداد تراکتورها شماره کارت به سه خریدار ارسال میشود حالا کشاورز محترم هروقت دوست داشت کرایه سهم یک دستگاه خود را واریز میکند راه کار اول بسیار ساده ست اما راه کار دوم به راننده وحمل ونقل ضربه وارد میکند بی تفاوتی مدیریت تراکتورسازی نسبت به ارسال لیست خروجی واعلام دریافت کرایه از کشاورزان وخریداران قبل از رسیدن کامیون وتریلی به مقصد.مصیبتها داریم با کرایه گرفتن بارهای بارز وهاگ بار نهادهای دامی پشتیبانی امور دام حمل ونقل آبادان خلیج فارس گندم ارد همه دست به دست هم داده اند حمل ونقل ایران را زمینگیر کنند.هشدار.

  • احمد 0 0

    راه حل اینه :
    صدور بارنامه منوط به پرداخت کامل کرایه از سوی گیرنده و درج کد تراکنش بانکی در سیستم راهداری باشه . و بدون اینکار عملا صدور بارنامه امکانپذیر نباشد .
    ببینید :
    در دوره های پیشین ، صدور بارنامه , هیچ ارتباطی با معاینه فنی نداشت ,,,, ولی الان , معاینه فنی به سیستم راهداری متصل شده و بدون آن , امکان نداره بتوانید بارنامه بگیرید .
    با گذشت زمان ، کارت سلامت هم با پلتفرمی مشابه و آنلاین به سیستم صدور بارنامه معرفی و متصل شد ,,
    سپس بیمه نامه ثالث .
    و الان , بدون اینها اصلا بارنامه ایی صادر نخواهد شد .
    کارشناسان محترم بخش فناوری it در سازمان راهداری , مشابه همین رویه ,,,

    برای هر کارت هوشمند در سیستم , نوعی کیف پول الکترونیکی طراحی کنند که در زمان صدور بارنامه ,,,,,,, کرایه راننده ,,, قبل از بارگیری ,,, توسط گیرنده یا ذینفع بطور کامل تسویه شده و این مبلغ و تراکنش انجام شده , توسط مسوول غرفه با دریافت و ورود کد مربوطه ,, وارد کیف پول راننده در سیستم راهداری شود .
    در لحظه صدور بارنامه در پایانه ها و دفاتر باربری , کد تراکنش کرایه , باید در کادر مربوطه وارد شود و سیستم , این کد رو راستی آزمایی کنه و در صورت صحت کد , و موجودی کرایه در کیف پول راننده ,,, اجازه صدور بارنامه داده بشه .
    درست همانند کارت سلامت و معاینه فنی , که ابتدا و همیشه تاریخ اعتبار آنها توسط سیستم بررسی میشه .
    یعنی از این پس ,, شرکتها و صاحبان بار , مجبورند از اول ,, و قبل از بارگیری کرایه مسیر رو مطابق توافق صورت گرفته پرداخت کنند , و کد تراکنش رو به مسوول باربری یا غرفه در پایانه ارسال کنند تا وارد کیف پول راننده در سیستم بارنامه نویسی بشه .
    غیر از این سیستم خطا میده و بارنامه به علت عدم وجود " کد کرایه " صادر نخواهد شد ,, یعنی بار کنسل میشه .

    اما در مقصد : پس از تحویل بار و تایید و رضایت گیرنده , نوعی کد محرمانه که قبلا بصورت پیامک راهداری در اختیار گیرنده کالا قرار گرفته ,,,, تحویل راننده میشه ,, و راننده هم با ارسال همین کد , در قالب پیامک موبایل تعریف شده در سیستم ,,,,,,, مشابه تبادلات ما بین بانک و مشتریان ,,,, با سیستم راهداری مرتبط و کرایه از پیش ضبط شده در کیف پول خودش رو , احراز یا شناسایی و قابل برداشت میکنه .
    ضمنا
    در صورت عدم رضایت گیرنده یا ذینفع از بابت سلامت بار و خسارات احتمالی به محموله در طول مسیر ,,,,, این کرایه تا حصول توافق بین طرفین ,,, همچنان در کیف پول راننده باقی خواهد ماند . و با هیچ روشی , و توسط هیچ کسی قابل برداشت نخواهد بود .
    مگر حصول توافق و ارایه کد توسط صاحب بار . که البته این موارد به ندرت پیش میآد .