بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

◄ نیاز به 80 تا 100 میلیارد ریال برای واردات یک دستگاه اتوبوس بین شهری

متقاضی تقریبا باید دارای توانایی مالی به میزان حداقل 80 تا 100 میلیارد ریال برای خریداری و وارد کردن یک دستگاه خودرو باشد.

نیاز به 80 تا 100 میلیارد ریال برای واردات یک دستگاه اتوبوس بین شهری
تین نیوز |

گرچه بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، رانندگان و مالکان اتوبوس و همچنین شرکت های حمل و نقل می توانند تا 31 خرداد ماه امسال جهت ثبت نام واردات اتوبوس دست دوم خارجی اقدام کنند اما این کار پیش شرط هایی دارد که موجب می شود بخش زیادی از رانندگان اتوبوس امکان شرکت در این طرح را نداشته باشند.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که سازمان راهداری اعلام کرده ناوگان اتوبوس باید دارای سن کمتر از پنج سال بوده و از انواع برندهای معتبر با قدرت موتور حداقل 430 اسب بخار باشد.

همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرده که بر اساس برآورد انجام شده، متقاضی تقریبا باید دارای توانایی مالی به میزان حداقل 80 تا 100 میلیارد ریال برای خریداری و وارد کردن یک دستگاه خودرو باشد که اغلب رانندگان غیر مالک از چنین توان مالی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید:

سازمان راهداری همچنین تاکید کرده که شناسه کالا باید توسط هر یک از متقاضیان معین و در معرفی نامه هر یک از متقاضیان که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل صادر شده، درج گردد.

شرط تسهیلات بانکی کم بهره نیز بدین صورت است که در صورت وجود منابع لازم از سوی سازمان جهت کاهش سود تسهیلات به میزان 15 درصد قیمت اتوبوس ارایه می شود.

شرایط شرکت های حمل و نقل برای واردات اتوبوس نیز این است که شرکت حمل و نقل باید دارای پروانه فعالیت معتبر از ادراه کل راهداری و حملو نقل جاده ای استان خود باشد.

قابل ذکر است پیش از این، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آخرین مهلت معرفی شرکت های حمل و نقل مسافری و رانندگان را برای واردات اتوبوس بین شهری 31 خرداد ماه 1402 اعلام کرده بود.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس نامه ای که تصویری از آن در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ادارات کل استانی خود اعلام کرده که بر اساس مصوبه تاریخ هفتم خرداد ماه 1402 هیئت وزیران در خصوص مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حاکثر سن پنج سال، با هماهنگی تشکل های صنفی ذیربط نسبت به شناسایی متقاضیان واجد شرایط ( شرکت های حمل و نقل و رانندگان ) بر اساس سهمیه آن استان اقدام و متقاضیان را حداکثر تا تاریخ 31 خرداد ماه 1402 به دفتر حمل و نقل مسافر سازمان معرفی نمایند.

شرایط ثبت نام رانندگان در این طرح به شرح زیر اعلام شده است:

1- راننده باید دارای کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس باشد.

2- راننده باید دارای معرفی نامه از طرف کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان ( کانون های استانی یا انجمن های صنفی استانی زیر مجموعه کانون سراسری مذکور) مبنی بر متعهد شدن تامین و پرداخت مبلغ و بازپرداخت بانکی خودرو باشد.

3- راننده باید دارای ۱۲۰ فقره صورت وضعیت کد رهگیری دار در سال ۱۴۰۱  باشد.

4- راننده شرکت حمل و نقل مسافری تحت پوش قرار دهنده ناوگان باید بر اساس تعهدنامه محضری ملزم به به کارگیری خودروی تحت پوشش در شرکت حمل و نقل مسافر دارای پروانه فعالیت معتبر بوده و در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس دهی برای اربعین فعالیت نموده و تا پنج سال خودرو در مالکیت راننده باقی بماند و تا پنج سال بعد نمی تواند نسبت به واردات خودرو اقدام نماید ( ضمنا شرکت مسافربری باید برای راننده متقاضی معرفی نامه فعالیت صادر نماید).

5- هر راننده فقط می تواند نسبت به واردات یک دستگاه خودرو اقدام نماید و این امتیاز قابل واگذاری به غیر نیست.

6- راننده باید دارای معرفی نامه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باشد. هنگام معرفی راننده باید نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره کارت هوشمند وی به همراه نام و کد شرکت مسافربری تحت پوشش به دفتر حمل و نقل مسافر اعلام شود.

7- ناوگانی که دچار حریق و حادثه شده است با تشخیص و تایید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دارای اولویت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هوشِ310+ پاسخ

    دولت آبدوخیاری

  • یونس توفیدی پاسخ

    باسلام با این طرح موجود هیچ رانند زحمت کش نمی تواند صاحب اتوبوس شود فقط به نفع سرمایه دار هست دولت چرا برای این قشر فکری نمی کند راننده همش تا اخر عمر باید مثل برده کارکند در اخر حقوق باز نشستگی خوبی هم ندارد

    • ناشناس

      راننده اتوبوس برده نیست ورق برگشته واین ماشین دارهست که التماس میکنه بیا ماشین رو بردار برو سرویس. بیشتر ماشین دارها بخاطر اینکه ناز راننده رو نکشن قید ماشین داری رو زدن