| کد خبر: 213042 |

◄ ساختار مدیریتی تشکل‌های رانندگان نیازمند تغییر است

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای با توجه به نقش مهم تشکل‌های صنفی در وضعیت فعالان هر صنف از جمله صنف رانندگان، ساختار تشکل‌های صنفی رانندگان نیازمند تغییر دانست.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای با توجه به نقش مهم تشکل‌های صنفی در وضعیت فعالان هر صنف از جمله صنف رانندگان، ساختار تشکل‌های صنفی رانندگان نیازمند تغییر دانست.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و در قالب پیامی به مسئولان مرتبط در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و نوشت: در حال حاضر قوانین صنفی رانندگان و کامیونداران جوابگوی معیشت وحمایتگر این قشر تلاشگر جامعه نیست.

این راننده کامیون با اشاره به نقش فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا در رشد و توسعه کشور، آنان را تکمیل کننده حلقه تولید، مصرف کالا و خدمات دانست و گفت: بدون شک امکان حرکت مناسب این چرخه اقتصادی بدون حضور و فعالیت موثر اصناف و تشکل‌های صنفی امکان پذیر نخواهد بود.

بکرانی عنوان کرد: با وجود نقش اصناف و تشکل‌های صنفی رانندگان و کامیونداران کشور همچنین با توجه به ورود نیروی کار جوان به این حرفه، متاسفانه در ساختار تشکل‌ها و قوانین و اساسنامه‌های مربوط به انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیونداران هیچ تغییر محسوسی برای   به‌روز شدن قوانین و نحوه جذب و ورود افراد به انجمن‌های صنفی تا امروز صورت نگرفته است.

به گزارش تین نیوز، بکرانی افزود: همچنین در زمینه ورود افراد واجد شرایط به هیئت مدیره انجمن‌های صنفی و رفع نواقص اساسنامه‌های این انجمن‌ها، توجه مناسبی از جانب اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام نشده است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا  عنوان کرد: در  جایی که انجمن‌های صنفی و تشکل‌های رانندگان و کامیونداران کشور می‌توانند نقش مهم و کلیدی در ارائه مشاوره به دولت و سازمان حمل و نقل جاده‌ای ایفا کرده و همچنین حمایت همه جانبه از اعضای زیر مجموعه خود را بر عهده بگیرند و برای تنظیم بازار و عرضه و تقاضای کالا و خدمات موثر واقع شوند، بی‌توجهی دولتی، موجب کمرنگ‌تر شدن فعالیت‌ها در صنف رانندگان و کامیونداران‌کشور می‌شود.

بکرانی گفت: شرایط به نحوی است که پس از چندین سال از تشکیل انجمن‌های صنفی هیچ نظارت درستی بر عملکرد این تشکل‌ها وجود ندارد و قوانین و اساسنامه این انجمن‌ها نیز به‌روزرسانی نشده و قطعاً جوابگوی قشر جوان که با پتانسیل نیروی کار قوی وارد عرصه و میدان شده‌اند نیست.

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا افزود: برخی افراد که در هیئت مدیره‌های این تشکل‌ها به فعالیت مشغول هستند نه مشاوران باتجربه کافی و خوبی برای دولت و سازمان حمل و نقل جاده‌ای هستند و نه حامیان خوبی برای زیر مجموعه‌ها و اعضای انجمن‌های خود!

این راننده کامیون عنوان کرد: مادامی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اصلاح قوانین مربوط به تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی به‌خصوص صنف رانندگان و کامیونداران اقدام ننماید، و ورود و خروج به هیئت مدیره این انجمن‌ها و برگزاری انتخابات مجامع عمومی و فوق‌العاده به همان سبک و سیاق سنتی و دهه‌های قبل و شرایط قبلی حضور در هیئت مدیره‌های این انجمن‌ها، هیچ تغییری در صنف حمل و نقل جاده‌ای ایجاد نخواهد کرد و شاهد آن خواهیم بود که خدمات‌دهی به جامعه و  مشارکت اقتصادی این صنف به تریج کمرنگ و سپس نابود  شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.