| کد خبر: 259585 |

تعطیلی 2 روزه تهران و راه های فرار از ترافیک خروجی های تهران

بر اساس اعلام دولت تهران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری – 11 مرداد و 12 مرداد 1402 – تعطیل است و پیش بینی می شود تعداد فراوانی مسافر به اتوبان تهران شمال و تهران قم و سایر خروجی های تهران سرازیر شوند.

تین نیوز

بر اساس اعلام دولت تهران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری – 11 مرداد و 12 مرداد 1402 – تعطیل است و پیش بینی می شود تعداد فراوانی مسافر به اتوبان تهران شمال و تهران قم و سایر خروجی های تهران سرازیر شوند.

به گزارش تین نیوز، تعطیلی تهران به دلیل گرمای طاقت فرسا در دو روز پیش رو تا حدی غافلگیر کننده بود اما بسیاری از افراد از هم اکنون در حال بستن بار و کوله خود برای استفاده از این تعطیلی هستند. این تعطیلی نطلبیده با تعطیلی روز جمعه به سه روز افزایش می یابد و قطعا سفرها در این ایام به شدت افزایش خواهد داشت و ترافیک خروجی های تهران از امروز عصر سنگین خواهد بود.

زمان طلایی فرار از ترافیک اتوبان شمال و جاده چالوس

همین لحظاتی که در حال سپری کردن آن هستیم – ظهر روز سه شنبه 10 مرداد 1402 – زمان طلایی برای فرار از ترافیک از خروجی های تهران خصوصا اتوبان تهران شمال و جاده چالوس است. اگر این زمان را از دست بدهید احتمالا تا سحرگاه چهارشنبه دیگر فرصتی برای فرار از ترافیک نخواهید داشت. احتمالا سحرگاه چهارشنبه نیز برای ساعاتی بسیار محدود ترافیک خروجی های تهران سبک باشد و بعد از آن باز هم ترافیک سنگین خواهد بود.

گزارش پر بازدید روز را بخوانید؛

◄ 920 راننده جدید الورود مشمول یارانه بیمه رانندگان شدند/ پالایش رانندگان صوری ادامه دارد

فرار از ترافیک اتوبان تهران قم

اگر قصد دارید در تعطیلی پیش رو تهران را به مقصد قم و شهرهای دیگر ترک کنید و از اتوبان قم عبور می کنید باید در نظر داشته باشید که این آزادراه و محورهای منتهی به آن مثل بزرگراه آزادگان به احتمال فراوان از ساعت حدود 16 امروز دچار ترافیک خواهد شد.

بنابراین اگر می خواهید از ترافیک سنگینی که دامنه آن کیلومترها ادامه خواهد داشت فرار کیند لازم است برنامه ریزی سفر خود را طوری انجام دهید که تا ساعت 14 ابتدای این اتوبان باشید.

جاده قدیم تهران قم می تواند جایگزینی برای اتوبان تهران قم در ایام پیک ترافیک باشد. در نظر داشته باشید در مقاطع زمانی که اتوبان شلوغ و پرترافیک است، تراکم ترددها در جاده قدیم هم به شدت افزایش می یابد و عبور و مرور در این جاده با کندی صورت می گیرد.

شلوغ ترین و پرترافیک ترین بخش اتوبان در اوقات پیک ترافیکی، محدوده مرقد امام تا چند کیلومتر بعد از عوارضی تهران قم است که عبور از آن گاهی بخاطر ترافیک بیش از یک ساعت طول می کشد. برای فرار از این ترافیک می توانید از جاده فرودگاه امام استفاده کنید. در نظر داشته باشید که جاده فرودگاه امام از اتوبان ساوه دسترسی دارد و این اتوبان نیز در تعطیلات پیش رو شلوغ و پرترافیک خواهد بود. بنابراین می توانید از جاده شهریار رباط کریم عبور کرده و در نزدیکی جاده فرودگاه امام وارد اتوبان ساوه شوید.

* برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.