| کد خبر: 259231 |

◄ ترافیک اتوبان قم در ایام تاسوعا 1402 و 3 راهکار برای فرار از آن

اتوبان قم در روزهای پیش رو خصوصا ایام تاسوعا و عاشورای 1402 سنگین خواهد بود و به ویژه عصر چهارشنبه این آزادراه احتمالا با ترافیک سنگینی از خروجی تهران مواجه می شود.

تین نیوز

اتوبان تهران قم در روزهای پیش رو خصوصا ایام تاسوعا و عاشورای 1402 سنگین خواهد بود و به ویژه عصر چهارشنبه این آزادراه احتمالا با ترافیک سنگینی از خروجی تهران مواجه می شود.

به گزارش تین نیوز، اتوبان تهران قم در تعطیلات مناسبتی با سیل انبوه مسافران مواجه می شود و معمولا ترافیک سنگینی در این اتوبان طی ایام تعطیلی های مذهبی و ملی شاهد هستیم. این شاهراه جاده ای حل عبور مسافرانی است که از تهران به مقصد شهرهای دور و نزدیک در جنوب پایتخت از آن عبور می کنند و طبیعی است که در تعطیلات ترافیک آن گره بخورد.

با این حال راهکارهایی برای فرار از ترافیک اتوبان تهران قم نیز وجود دارد که در ادامه آنها را مرور می کنیم.

1. جلو انداختن زمان حرکت به اندازه چندساعت

چنانچه شما هم هم جزو مسافرینی هستید که قصد دارید روز چهارشنبه پیش از روز تعطیل – تاسوعا - تهران را به مقصد قم و شهرهای دیگر ترک کنید و از اتوبان قم عبور می کنید باید در نظر داشته باشید که این آزادراه و محورهای منتهی به آن مثل بزرگراه آزادگان به احتمال فراوان از ساعت حدود 13 ظهر دچار ترافیک خواهد شد.

بنابراین اگر می خواهید از ترافیک سنگینی که دامنه آن کیلومترها ادامه خواهد داشت فرار کیند لازم است برنامه ریزی سفر خود را طوری انجام دهید که ساعت 9 صبح ابتدای این اتوبان باشید. اگر تصور کنید که ظهر مردادماه به خاطر گرما بهترین زمان برای عبور از این اتوبان بدون ترافیک است شاید ترافیک ظهرگاهی غافلگیرتان کند و مجبور باشید این غافلگیری را در گرمای شدید تحمل کنید.

2. عبور از جاده قدیم تهران قم

جاده قدیم تهران قم می تواند جایگزینی برای اتوبان تهران قم در ایام پیک ترافیک باشد. چهارشنبه 4 مردادماه نیز مسافران می توانند این جاده را انتخاب کنند اما در نظر داشته باشید در مقاطع زمانی که اتوبان شلوغ و پرترافیک است، تراکم ترددها در جاده قدیم هم به شدت افزایش می یابد و عبور و مرور در این جاده با کندی صورت می گیرد.

3. فرار از ترافیک اتوبان تهران قم از طریق جاده فرودگاه امام

شلوغ ترین و پرترافیک ترین بخش اتوبان در اوقات پیک ترافیکی، محدوده مرقد امام تا چند کیلومتر بعد از عوارضی تهران قم است که عبور از آن گاهی بخاطر ترافیک بیش از یک ساعت طول می کشد. برای فرار از این ترافیک می توانید از جاده فرودگاه امام استفاده کنید. در نظر داشته باشید که جاده فرودگاه امام از اتوبان ساوه دسترسی دارد و این اتوبان نیز در تعطیلات پیش رو شلوغ و پرترافیک خواهد بود. بنابراین می توانید از جاده شهریار رباط کریم عبور کرده و در نزدیکی جاده فرودگاه امام وارد اتوبان ساوه شوید.

ضمنا حتما در روزها و ساعت های پرترافیک پیش رو در تمام مراحل سفر خود صبر و شکیبایی و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی را مدنظر داشته باشید.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.