| کد خبر: 255854 |

جاده ۹۰ ساله کرج چالوس دیگر تحمل حجم بالای تردد خودروها را ندارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه ۹ دهه از افتتاح جاده چالوس می گذرد؛ گفت: این جاده ظرفیت تردد این حجم از خودرو آن هم با سرعت های امروزی را ندارد و باید در آن یک بازنگری جدی صورت بگیرد.

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه ۹ دهه از افتتاح جاده چالوس می گذرد؛ گفت: این جاده ظرفیت تردد این حجم از خودرو آن هم با سرعت های امروزی را ندارد و باید در آن یک بازنگری جدی صورت بگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، منوچهر غفاری با با اشاره به ضرورت ایمن سازی مسیر جاده چالوس اظهار کرد: طی چند ماه گذشته شاهد موارد متعددی از ریزش سنگ در نقاط مختلف جاده چالوس بودیم که باعث خسارت جانی و مالی به برخی از مسافران شد.

وی با بیان اینکه محور کرج- چالوس دو مشکل اساسی دارد که یکی از آنها را باید از بعد فنی بررسی کرد، ابراز کرد: از طراحی این مسیر ۹ دهه می گذرد و باید بپذیریم این جاده ظرفیت تردد این حجم از خودرو آن هم با سرعت های امروزی را ندارد.

وی اظهار کرد: در چند دهه گذشته، تعداد خودروهای عبوری از این مسیر زیاد نبود و رانندگان هم سرعت بالایی نداشتند ولی امروز اوضاع فرق کرده است.

این مسئول تاکید کرد: این جاده نیاز به بازنگری جدی دارد و اداره کل راهداری موظف شده تا با به کارگیری مشاور خبره نسبت به بازطراحی این جاده اقدام کند.

جاده چالوس 1

غفاری اضافه کرد: در مساله رانش و ریزش هم طی چند سال گذشته شاهد ایجاد گالری و همچنین لق گیر در نقاط خطرساز این مسیر بودیم ولی با توجه به بافت خاک این مسیر، باید این اقدامات به صورت مستمر صورت بگیرد.

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: هرچند اداره کل راهداری هر ساله اقداماتی برای ایمن سازی این مسیر انجام می دهد ولی انجام کار اساسی نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است تا بتوان کاری اساسی برای ایمن سازی این جاده انجام داد.

وی ابراز کرد: نقاط بحرانی در این خصوص شناسایی شده و در طول سال با توجه به امکانات موجود بخشی از آنها ایمن سازی می شود. 

جاده چالوس که امروز از آن با نام محور قدیم کرج چالوس یاد می‌شود، آذر ماه سال ۱۳۱۲ افتتاح و پس از پنج سال یعنی در سال ۱۳۱۷ تونل کندوان در آن احداث شد، این محور که امسال ۹۰ ساله می‌شود، با مشکلاتی مواجه و دردسرهایی برای راهداران و مردم ایجاد کرده است. به گفته مسئولان و کارشناسان باید هر چه سریعتر برای این مسیر قدیمی فکری کرد تا این محور به جای تبدیل شدن به موزه و یک مکان توریستی تبدیل به خرابه و خاطره‌ای تمام شده برای مردم ایران نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.