| کد خبر: 263728 |

حمل و نقل ریلی و هوایی در برنامه هفتم توسعه می باید

نائب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوبات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

تین نیوز

نائب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوبات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، مجتبی رضاخواه با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق برنامه جهت بررسی موارد ارجاعی برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون در جلسه عصر امروز خود موادی در زمینه ترانزیت و حمل و نقل  زمینی ، هوایی و دریایی را به تصویب رساند.

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون در بخش ترانزیت زمینی ادامه داد: در این بخش مقرر شد میزان حمل و نقل زمینی تا پایان سال اول برنامه هفتم توسعه به 16 میلیون تن در سال افزایش پیدا کند و از ابتدای سال دوم برنامه هرسال 6 میلیون تن به ظرفیت موجود اضافه شود.

این نماینده با اشاره به توسعه زیرساخت های ریلی در کشور بیان کرد: کمیسیون در این بخش مقرر کرد که کل خطوط ریلی کشور تا پایان برنامه تقویت شود. همچنین کمیسیون مقرر کرد که خطوط پر رفت آمد  کشور دو خطه شود. همچنین کمیسیون مقرر کرد که خطوط برقی و دو خطه کشور حداقل باید بیش از 1000 کیلومتر باشند.

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون در زمینه احداث خطوط راه آهن برای معادن بزرگ بیان کرد:در این بخش مقرر شد این خطوط باید حداقل تا پایان برنامه هفتم توسعه، به 400 کیلومتر برسد.

رضاخواه در ادامه با اشاره به مصوبات کمیسیون در حوزه حمل و نقل هوایی بیان کرد: به جهت خدمات رسانی بهتر به مسافران داخلی، کمیسیون مصوب کرد که شرکت های خارجی مجازند تا 50درصد کل تقاضا در مسیرهای مختلف را انجام دهند. البته مجموع حضور شرکت های خارجی نباید بیش از 30 درصد کل بازار حمل و نقل هوایی کشور را به خود اختصاص دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه  برای ورود شرکت های خارجی به حوزه حمل و نقل هوایی کشور عوارضی در نظر گرفته شد، گفت: این عوارض از این شرکت ها اخذ شده و در توسعه خدمات حمل و نقل هوایی مصرف خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: همچنین مقرر شد از مسافرین پروازهای بین المللی ، مسافرینی که به ایران آمده و از ایران به کشور دیگری سفرمی‌کنند، منابع اخذ شود. این مبالغ هم برای توسعه خدمات حمل و نقل هوایی استفاده خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه محیط زیست بیان کرد: در این بخش مقرر شد تا برای اینکه اقتصاد دریا در سواحل شمالی و جنوبی توسعه پیدا کنند، حق بهره برداری از عرصه و ایجاد زیرساخت برای افرادی که می خواهند در زمینه های مختلف از جمله شیلات فعالیت کنند فراهم و تسهیلات و حق بهره برداری لازم در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: همچنین در این بخش مقرر شد تا پایش و نظارت بر دفع پسماندها و آلاینده های صنعتی و شهری به محیط های آبی، رودخانه ها و دریاها تحت نظر سازمان محیط زیست باشد و این سازمان مکلف شد تا در دفع پسماندها در این مسیرها مدیریت لازم را اعمال کند .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    مصوبه كميسيون تلفيق در باره ميزان خطوط برقي و ميزان خطوط معدني اهداف ناچيزي تعيين كرده است.