| کد خبر: 256337 |

مجوز وزارت راه برای انتقال مالکیت املاک به بانک مسکن

بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور نشان می‌دهد به وزارت راه و شهرسازی برای انتقال مالکیت اراضی و املاک در اختیار به بانک مسکن در سقف مبالغ پیش‌ بینی شده بودجه سنواتی مجوز داده شده است.

تین نیوز

بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور نشان می دهد به وزارت راه و شهرسازی برای انتقال مالکیت اراضی و املاک در اختیار به بانک مسکن در سقف مبالغ پیش بینی شده بودجه سنواتی مجوز داده شده است.

متن کامل لایحه برنامه هفتم توسعه منتشر شد

شرکت های ترانزیت بین المللی از ممنوعیت واردات معاف می شوند

تکلیف وزارت راه به فراهم آوردن تمهیدات لازم برای ترانزیت ۳۰ میلیون تنی

مجوز وزارت راه برای انتقال مالکیت املاک به بانک مسکن

راه‌ آهن موظف‌ به‌ واگذاری واگن‌ های خود به بخش غیردولتی شد

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  بر اساس ماده 115 طرح های هادی روستایی و تعیین محدوده روستا ها در سراسر کشور بر اساس ضوابط مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری توسط بنیاد مسکن تهیه و با تأیید بخشداری هر بخش و با اطلاع دهیار و رئیس شورای اسلامی روستا به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان می رسد.

ماده 116- وزارت راه و شهرسازی مجاز است برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه های آماده سازی تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی طرح های حمایتی تأمین مسکن نسبت به تهاتر اراضی در اختیار خود با پیمانکاران بر اساس قیمت کارشناسی روز اقدام کند.

ماده 117- وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت ها و سازمان های تابعه خود مجاز به انتقال مالکیت اراضی و املاک در اختیار به بانک مسکن در سقف مبالغ پیش بینی شده در بودجه سنواتی است. معادل ارزش روز کارشناسی دارایی های مزبور به عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور می شود. بانک مسکن مکلف به مولد سازی دارایی های فوق حداکثر ظرف سه سال از زمان واگذاری جهت افزایش ارائه تسهیلات در اجرای قانون جهش تولید مسکن است.

ماده 118- وزارت راه و شهرسازی مجاز است به منظور تأمین هزینه های مسکن محرومین و اعتبارات بخش مسکن از طریق صندوق ملی مسکن نسبت به فروش متمرکز حداکثر سی درصد (30) از زمین های مسکونی از طریق مزایده با تعیین قیمت مبنا بر اساس قیمت کارشناسی روز اقدام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.