| کد خبر: 251477 |

خلا وجود بنادر کوچک در برخی از مناطق هرمزگان

نماینده مردم بندرعباس،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه توسعه ای کشور باید یک حکم اساسی در حوزه اقتصاد دریا محور وجود داشته باشد تا در قوانین سنواتی بودجه رویکرد مستمری به دریا و سرمایه‌گذاری در این حوزه توسط بخش‌های دولتی و خصوصی ایجاد شود.

تین نیوز

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه توسعه ای کشور باید یک حکم اساسی در حوزه اقتصاد دریا محور وجود داشته باشد تا در قوانین سنواتی بودجه رویکرد مستمری به دریا و سرمایه گذاری در این حوزه توسط بخش های دولتی و خصوصی ایجاد شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آشوری عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای استفاده بهتر از دریا با رویکرد اقتصاد دریا محور در حوزه های تجارت بازرگانی، صید و صیادی و گردشگری نیازمند ایجاد مستحدثات دریایی هستیم تا  مردم از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال پایدار وابسته به دریا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح اقتصاد دریامحور ابتکار مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: برای اینکه مناطق کمتر توسعه یافته در سواحل خلیج فارس و دریای عمان مورد توجه سیاستگذاران و برنامه ریزان قرار بگیرد، رهبر معظم انقلاب این مهم را وارد ادبیات توسعه کشور کردند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا «شورای توسعه سواحل مکران» تشکیل شد و با شکل گیری این شورا یک حرکت تحول خواهی در استان های جنوبی شکل گرفت.

این نماینده مجلس به اهمیت ایجاد بنادر کوچک در ذیل اقتصاد دریامحور نیز اشاره کرد وگفت: یکی از بحث های جدی این است که  استراتژی مطرح شده را در قانون برنامه به عنوان قانون مادر و میان برد آورده تا ضمن روشن شدن تکلیف دستگاه های اجرایی در چارچوب این برنامه، وظایف ارگان ها نیز در زمینه ایجاد ظرفیت های پایه مشخص شده باشد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس، ایجاد بنادر کوچک را یکی از وظایف مهم سازمان بنادر به عنوان سازمان مادر عنوان کرد و ادامه داد: سایر دستگاه ها نیز مانند وزارت نفت می توانند در این راستا با سازمان بنادر مشارکت و همکاری داشته باشند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی ، آشوری با اشاره به اینکه در برخی از مناطق دریایی استان خلا وجود یک بندر کوچک احساس می شود، گفت: تاسیس شهرهای ساحلی و اسکان جمعیت در این شهرها در ذیل اقتصاد دریامحور بدون توسعه زیرساخت حاصل نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم زمینه استقرار جمعیت بیشتری و اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.