| کد خبر: 251372 |

صرفه جویی ارزی از محل داخلی سازی تعمیرات کشتی به ۶ میلیون دلار رسید

از ابتدای امسال از محل افزایش تعمیرات کشتی ها در داخل ۶ میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام شده است که این رقم تا پایان سال به ۹ میلیون دلار خواهد رسید.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت کشورمان در صنعت تعمیرات کشتی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال از محل افزایش تعمیرات کشتی ها در داخل ۶ میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام شده است که این رقم تا پایان سال به ۹ میلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «جمشید حاجی زاده» امروز (چهارشنبه) درباره عملکرد کشتیرانی در حوزه عملیات تعمیر کشتی در جمع خبرنگاران افزود: تعداد کل تعمیرات ادواری انجام شده در سال گذشته ۴۰ مورد بوده است؛ این رقم در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۳ مورد بوده است.

به گفته وی، در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد ۳۱ فروند شناور تعمیر شده که سه فروند نسبت به سال قبل بیشتر بوده است؛ ضمن اینکه این میزان تعمیرات انجام شده معادل ۶ میلیون دلار صرفه جویی ارزی است که تا پایان سال این رقم به ۹ میلیون دلار خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نزدیک به ۷۰۰ نفر با احتساب نیروهای پیمانکاری به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند که با در نظر گرفتن تامین کنندگان غیرمستقیم افزون بر یک هزار نفر برآورد می شوند.

‎وی اظهار داشت: در برنامه توسعه پنج ساله که از سال ۱۴۰۲ شروع شده و تا سال ۱۴۰۶ تکمیل خواهد شد، این شرکت در سه بخش نیروی انسانی، توسعه زیرساخت و خرید تجهیزات و ماشین آلات در راستای افزایش ظرفیت و ارتقای سطح کیفیت برنامه ریزی کرده است.

به گفته حاجی زاده، به دلیل جایگاه ویژه صنعت حمل و نقل دریایی در اقتصاد جهانی از جمله ارزان بودن، امکان حمل با حجم و وزن زیاد، امنیت بالا، دوستدار محیط زیست و منطبق بر اهداف سازمان جهانی توسعه، سهم حمل و نقل دریایی از کل صنعت حمل و نقل جهانی ۸۵ درصد است.

‎به گزارش ایرنا، سهم کل ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارش سال ۲۰۲۱ همایش تجارت جهانی سازمان ملل متحد (UNCTAD) با مجموع ۱۹.۳ میلیون تن در رتبه ۲۲ جهانی و دارای ۲۵۴ شناور است. نیاز تعمیر و نگهداری این تعداد شناور گویای جایگاه صنعت عظیم تعمیر و نگهداری کشتی است.

‎ از دیدگاه کشتیرانی حفظ ظرفیت عملیاتی کشتی ها از طریق تعمیر و نگهداری، کاهش وابستگی به خدمات خارج از کشور، کمک به چابکی ناوگان با تعمیر به موقع و از دیدگاه کشوری، افزایش سرانه تولید ناخالص است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.