| کد خبر: 248822 |

معاون حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛

امکان برقراری خط دریایی برای انتقال کالا میان ایران و ونزوئلا

با توجه به فعالیت‌ های ایران در دیپلماسی خارجی و نقش مهم در کریدور شمال - جنوب،‌ می‌ توان به تفاهمات مهمی با ونزوئلا در زمینه حمل‌ونقل دریایی، انتقال بار و حمل‌ و نقل هوایی دست یافت.

تین نیوز
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به امکان برقراری منظم خط دریایی برای انتقال کالا بین ایران و ونزوئلا و سایر کشورها گفت: با توجه به فعالیت های ایران در دیپلماسی خارجی و نقش مهم در کریدور شمال - جنوب، می توان به تفاهمات مهمی با ونزوئلا در زمینه حمل و نقل دریایی، انتقال بار و حمل و نقل هوایی دست یافت.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره دستاوردهای نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران که با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت حمل و نقل ونزوئلا از بیست و دوم تا بیست و چهارم آبان ماه برگزار شد، با اشاره به تاثیر مثبت انتقال تجربیات، تکنولوژی و دانش فنی میان ایران و ونزوئلا تاکید کرد: با توجه به فعالیت های ایران در دیپلماسی خارجی و نقش مهم در کریدور شمال - جنوب در زمینه حمل و نقل دریایی و انتقال بار و حمل و نقل هوایی می توان با طرف ونزوئلایی به تفاهمات مهمی دست یافت.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهر سازی گفت: در زمینه حمل و نقل دریایی بین دو کشور بحث انتقال بار و تجاری سازی محصولات، حائز اهمیت است و باید این نکته مدنظر قرار گیرد که در هر دو طرف ایران و ونزوئلا برنامه ریزی برای تبادل بار و کالا وجود داشته باشد. 

افندی زاده با اشاره به اینکه ایران می تواند هاب منطقه ای برای کالاهای ونزوئلایی باشد، افزود: ونزوئلا نیز می تواند این نقش را برای کالاهای ایرانی ایفا کند و این موضوع در این اجلاس مورد توجه وزیر حمل و نقل کشور ونزوئلا قرار گرفت.

 وی در ادامه گفت: لازمه راه اندازی خط دریایی، پایداری تبادل اقتصادی است و باید به دنبال راه حل هایی برای توجیه خط دریانوردی بود.

 به گفته افندی زاده، می توان به صورت منظم خط دریایی برای انتقال کالای بین دو کشور و کشورهای دیگر برقرار کرد و همچنین می توان در تمام زمینه های دریانوردی و حتی ساخت و تعمیر کشتی های دو کشور همکاری کرد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در بخش تبادل بار و کالا باید تناوب کافی برای تبادل وجود داشته باشد چرا که سیستم حمل و نقل وابسته به تبادل بار بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه این موضوع، خروجی کمیته های وزارت صمت و وزارت جهادکشاورزی است، افزود: اراده دو کشور باید به این سو متمرکز باشد و لازمه آن این است که واردات و صادرات بین دو کشور توازن داشته باشد و کشتی ها در رفت و برگشت بار داشته باشند.

افندی زاده خاطر نشان کرد: تبدیل منطقه به یک هاب حمل و نقلی، مزایای اقتصادی زیادی برای هر دو کشور به بار خواهد آورد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ایران تلاش دارد نقش هاب کالا و ترانزیت را در منطقه ایفا کند. در زمینه هوایی نیز بر افزایش تعداد پروازها بین دو کشور تاکید دارد که مستلزم افزایش مسافر چه به صورت تجاری و بازرگانی و چه به صورت گردشگری است.

افندی زاده خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم، دیپلماسی اقتصادی خارجی خود را در تقویت همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی و توسعه زیرساخت های حمل و نقلی و ترانزیت بین ایران و سایر کشورها هدف گذاری کرده است و آمادگی کامل جهت همکاری با کشورها و فعالان اقتصادی آن ها در همه زمینه های حمل و نقلی و ترانزیت را دارد. فعالان اقتصادی می توانند از شرایط ایجاد شده در جهت افزایش تبادلات تجاری بین کشورها استفاده بهینه را داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد در دو بخش هوایی و دریایی نقشه راه جزئیات تفاهم نامه توسط کارگروه های تخصصی کمیسیون مشترک در کمیته حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.