معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛
امکان برقراری خط دریایی برای انتقال کالا میان ایران و ونزوئلا
با توجه به فعالیت های ایران در دیپلماسی خارجی و نقش مهم در کریدور شمال - جنوب، می توان به تفاهمات مهمی با ونزوئلا در زمینه حملونقل دریایی، انتقال بار و حمل و نقل هوایی دست یافت.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره دستاوردهای نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران که با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت حمل و نقل ونزوئلا از بیست و دوم تا بیست و چهارم آبان ماه برگزار شد، با اشاره به تاثیر مثبت انتقال تجربیات، تکنولوژی و دانش فنی میان ایران و ونزوئلا تاکید کرد: با توجه به فعالیت های ایران در دیپلماسی خارجی و نقش مهم در کریدور شمال - جنوب در زمینه حمل و نقل دریایی و انتقال بار و حمل و نقل هوایی می توان با طرف ونزوئلایی به تفاهمات مهمی دست یافت.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهر سازی گفت: در زمینه حمل و نقل دریایی بین دو کشور بحث انتقال بار و تجاری سازی محصولات، حائز اهمیت است و باید این نکته مدنظر قرار گیرد که در هر دو طرف ایران و ونزوئلا برنامه ریزی برای تبادل بار و کالا وجود داشته باشد.
افندی زاده با اشاره به اینکه ایران می تواند هاب منطقه ای برای کالاهای ونزوئلایی باشد، افزود: ونزوئلا نیز می تواند این نقش را برای کالاهای ایرانی ایفا کند و این موضوع در این اجلاس مورد توجه وزیر حمل و نقل کشور ونزوئلا قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: لازمه راه اندازی خط دریایی، پایداری تبادل اقتصادی است و باید به دنبال راه حل هایی برای توجیه خط دریانوردی بود.
به گفته افندی زاده، می توان به صورت منظم خط دریایی برای انتقال کالای بین دو کشور و کشورهای دیگر برقرار کرد و همچنین می توان در تمام زمینه های دریانوردی و حتی ساخت و تعمیر کشتی های دو کشور همکاری کرد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در بخش تبادل بار و کالا باید تناوب کافی برای تبادل وجود داشته باشد چرا که سیستم حمل و نقل وابسته به تبادل بار بین دو کشور است.
وی با بیان اینکه این موضوع، خروجی کمیته های وزارت صمت و وزارت جهادکشاورزی است، افزود: اراده دو کشور باید به این سو متمرکز باشد و لازمه آن این است که واردات و صادرات بین دو کشور توازن داشته باشد و کشتی ها در رفت و برگشت بار داشته باشند.
افندی زاده خاطر نشان کرد: تبدیل منطقه به یک هاب حمل و نقلی، مزایای اقتصادی زیادی برای هر دو کشور به بار خواهد آورد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ایران تلاش دارد نقش هاب کالا و ترانزیت را در منطقه ایفا کند. در زمینه هوایی نیز بر افزایش تعداد پروازها بین دو کشور تاکید دارد که مستلزم افزایش مسافر چه به صورت تجاری و بازرگانی و چه به صورت گردشگری است.
افندی زاده خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم، دیپلماسی اقتصادی خارجی خود را در تقویت همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی و توسعه زیرساخت های حمل و نقلی و ترانزیت بین ایران و سایر کشورها هدف گذاری کرده است و آمادگی کامل جهت همکاری با کشورها و فعالان اقتصادی آن ها در همه زمینه های حمل و نقلی و ترانزیت را دارد. فعالان اقتصادی می توانند از شرایط ایجاد شده در جهت افزایش تبادلات تجاری بین کشورها استفاده بهینه را داشته باشند.
وی افزود: در همین راستا مقرر شد در دو بخش هوایی و دریایی نقشه راه جزئیات تفاهم نامه توسط کارگروه های تخصصی کمیسیون مشترک در کمیته حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.