| کد خبر: 248462 |

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

تخلیه ۱۴ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور

طی هفت ماهه نخست سال جاری حدود ۱۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

تین نیوز

طی هفت ماهه نخست سال جاری حدود ۱۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:‌ میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۳ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۶۴۰ تن بود و در این بین گندم رشد ۲۸ درصدی و شکر رشد ۳۴ درصدی داشته است.

همچنین میزان تخلیه گندم طی هفت ماهه سال ۱۴۰۱ معادل سه میلیون و ۶۹۸ هزار و ۵۴۶ تن بود که نسبت به تخلیه دو میلیون ۸۸۱ هزار و ۳۰۴ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۲۸ درصدی داشته است، همچنین میزان تخلیه جو تا ابتدای آبان سال جاری نیز معادل یک میلیون ۱۹۳ هزار و ۳۵۴ تن بوده و مقدار تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، دو میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۸۲ تن را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه ذرت تا پایان مهر سال جاری معادل چهار میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۸۸ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته با چهار میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۵۹ حکایت از رشد سه درصدی دارد.

طی هفت ماهه سال ۱۴۰۱ میزان تخلیه سویا معادل دو میلیون و ۲۰۲ هزار و ۴۷۹ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته معادل سه میلیون و ۲۶۴ هزار و ۳۹۷ تن بوده است.

میزان تخلیه برنج نیز تا ابتدای آبان سال جاری معادل ۱۶۷ هزار و ۴۶۹ تن بود و تخلیه برنج در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۱۶۴ هزار و ۵۰۳ تن بوده است که رشد دو درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

تخلیه شکر در بنادر کشور تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۱ اما به یک میلیون و ۳۶ هزار و ۳۳۷ تن رسید؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۷۷۵ هزار و ۶۹۶ تن شکر تخلیه شده بود که حاکی از رشد ۳۴ درصدی نسبت به مدت سال گذشته است.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی هفت ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۸۲۱ هزار و ۹۳۱ تن اعلام شد که در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۲۷۵ تن روغن تخلیه شده بود.

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی هفت ماهه سال جاری شامل ۴۵۹ هزار و ۹۳۸ دستگاه کامیون و ۱۴ هزار و ۹۹۵ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۷۲ هزار و ۱۵ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.