| کد خبر: 247998 |

لزوم اعتماد صنعت کشتی سازی به شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه صنایع دریایی گفت: شرکت هایی که در حوزه کشتی سازی فعالیت می کنند باید به شرکت های دانش بنیان اعتماد کرده تا نیازهای این صنعت به موقع تأمین شود.

تین نیوز

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه صنایع دریایی گفت: شرکت هایی که در حوزه کشتی سازی فعالیت می کنند باید به شرکت های دانش بنیان اعتماد کرده تا نیازهای این صنعت به موقع تأمین شود.

به گزارش تین نیوز، حسن  ضیایی در گفت وگویی رادیویی اظهار کرد: تمام تحقیقات علمی و خلاقیت ها هنگامی کاربردی می شود که به صنعت کمک کند.

وی افزود: درواقع هنگامی یک تحقیق و خلاقیت علمی، کاربردی می شود که به تسهیل توسعه صنایع مختلف کشور و ایجاد مسیرهای جدیدی برای دستیابی به رضایت اجتماعی منجر شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: اگر از این دیدگاه وظیفه شرکت های دانش بنیان را بررسی کنیم می توان گفت برطرف کردن نیازهای جامعه صنعتی براساس نیازهای کشور و شناسایی بازار جزو وظایف این شرکت ها محسوب می شود.

وی اشاره کرد: درحال حاضر به نظر می رسد که رویکرد شرکت های دانش بنیان در کشور به دلیل اینکه تمام صنایع در یک سطح رشد نکرده اند، رویکردی جامع نیست و این مسئله باعث می شود که اثربخشی شرکت ها و شناسایی بازار تحت الشعاع قرار گیرد.

ضیایی تاکید کرد: صنعتی مانند دریانوردی که به شدت جزو صنایع بین المللی محسوب می شود و حوزه های مختلفی از جمله کشتی سازی را در بر می گیرد تنها از روندهای بین المللی تبعیت می کند و نمی توان از دیدگاه ملی به این حوزه نگاه کرد.

وی در همین رابطه ادامه داد: درواقع ازآنجاکه این صنعت از روندهای بین المللی تبعیت می کند، هر میزانی بخواهیم از دیدگاه ملی به آن نگاه کنیم با مشکل مواجه می شویم و عملاً مسائلی مانند تحریم ها و برخی از استراتژی های نادرست کشور باعث شده که این صنعت از رویکردهای روز دنیا به شدت عقب بماند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: جایگاه شرکت های دانش بنیان در این مرحله مشخص می شود و درواقع این شرکت ها باید با فناوری های روز دنیا خلأ موجود در این صنعت را از بین ببرند.

وی اشاره کرد: متأسفانه موضوعی که درحال حاضر وجود دارد شناسایی سطح نیازهای موجود از نظر ساختار دانش بنیان است و به همین دلیل نیاز است که در این صنعت بازنگری صورت گیرد.

ضیایی در رابطه با شرایط کنونی کشور گفت: فاصله ای که بین تکنولوژی و صنعت دریایی وجود دارد به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی نیست، بلکه به واسطه ورود با تأخیر کاربرد تکنولوژی به این صنعت است.

وی افزود: نخستین گامی که در این راستا به عنوان راهکار باید بدان توجه داشت استمرار جذب نگاه ویژه معاونت علمی فناوری ریاست جمهور به شرکت های دانش بنیان این حوزه است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: از سوی دیگر شرکت هایی که در حوزه کشتی سازی فعالیت می کنند باید به شرکت های دانش بنیان اعتماد کرده تا نیازهای این صنعت به موقع تأمین شود.

وی اشاره کرد: در سال ۲۰۱۱ طبق استانداردهای بین المللی قرار بود که تا سال ۲۰۱۷ تمام کشتی ها از سیستم توازن آب بهره مند شوند، اما صنعت کشتی سازی ایران غفلت کرد به نحوی که در حال حاضر ممکن است بسیاری از کشتی ها مجوز فعالیت نگیرند.

ضیایی تاکید کرد: درواقع اگر صنعت کشتی‏ سازی به موقع اقدام به رفع نیازهای خود می کرد و از شرکت های دانش بنیان استفاده می کرد درحال حاضر نگرانی های کمتری وجود داشت.

وی افزود: در حال حاضر صنعت کشتی سازی در حوزه هوشمندسازی با مشکل مواجه است و بنادر کنونی کشور جزو نسل های یک و دو هستند در صورتی که دنیا به سوی هوشمندسازی پیش می رود و در حال بهره گیری از نسل سه و چهار بنادر است.

مدیرعامل این شرکت دانش ‎بنیان در رابطه با نقش شرکت های فناور گفت: نقش شرکت های دانش بنیان در این شرایط می توان بسیار پررنگ باشد، اما در این راستا باید قانون گذار فهم درستی از این صنعت داشته باشد؛ کشتی سازی ها باید به شرکت های دانش بنیان اعتماد کنند و مردم درک کنند که صنعت دریایی بسیار هزینه بر و نیازمند سرمایه گذاری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.