| کد خبر: 247804 |

◄ درخواست یک منتقد صنعت دریایی از روسای قوای سه گانه کشور

به دنبال اظهارات روسای قوای سه گانه کشور در مورد لزوم پاسخگویی به ابهامات و پرسش های منتقدان، یک منتقد صنعت دریایی در قالب درخواستی به روسای این سه قوه ابهامات و پرسش های خود را مطرح کرد.

تین نیوز

به دنبال اظهارات روسای قوای سه گانه کشور در مورد لزوم پاسخگویی به ابهامات و پرسش های منتقدان، یک منتقد صنعت دریایی در قالب درخواستی به روسای این سه قوه ابهامات و پرسش های خود را مطرح کرد.

به گزارش تین نیوز، رضا محمدعلی بیگی متن این درخواست را در اختیار خبرنگار ما قرار داده  و در ابتدای آن تاکید کرده است: بدین وسیله و انتشار از طریق پایگاه خبری تین نیوز، درخواست خود را از روسای محترم قوای سه گانه کشور مطرح می نمایم. امید که توسط ایشان خوانده شود.

متن این درخواست عینا به شرح زیر است:

«جناب آقایان رئیسی، محسنی اژه ای و قالیباف

روسای محترم قوای مجریه، قضائیه و مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

طی دو هفته گذشته آن جنابان در نشست های مختلف، فرمودید که صدای منتقدان و معترضان را باید شنید و پاسخگوی ابهامات و پرسش های آنها بود در این میان رئیس قوه قضائیه آمادگی شان را برای گفتگو با منتقدان و معترضان اعلام عمومی نمودند و نیز رئیس قوه مقننه انتقاد و اعتراض را حق مردم دانسته و پاسخگویی به آنها را وظیفه مسئولان.

حال با توجه به پارگراف پیشین، بنده به عنوان عضوی از جامعه دریایی ایران از آن جنابان خواهشمندم، فرصتی را به بنده اختصاص دهید تا انتقادات، ابهامات و پرسش های خود را در بخش حمل و نقل دریایی ایران به صورت حضوری مطرح نمایم.

در ضمن بنده آمادگی دارم تا در حضور آن جنابان، انتقادات، پرسش ها، دغدغه ها و توصیه های خود را با رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رئیس دیوان محاسبات کل کشور، مدیرعامل و معاون پژوهشی موسسه آموزش کشتیرانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس کل بیمه مرکزی ایران، دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (شورای عتف)، مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران عامل موسسات رده بندی داخلی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاطت محیط زیست، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی، رئیس کمیته توسعه دریا محور مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مدیرعامل و معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی ج.ا.ا و مدیرعامل و معاون فنی شرکت ملی نفتکش ایران مطرح و پاسخ های ایشان را بر انتقادات و ابهامات دریافت نمایم.

روسای محترم قوای سه گانه کشور، بیاییم بررسی کنیم که از ۱۵ سال گذشته تا به امروز، مسئولان سابق و کنونی ذکر شده در بالا، چه سیاست ها و اهدافی را دنبال نموده اند و دستاوردهای آنها برای صنعت دریایی کشور چه ها بوده؟ آیا نقش و وظایف آنها به درستی تدوین شده است؟ درصد موفقیت برنامه ها و شیوه های کاری آنها در انجام وظایف شان چه مقدار بوده؟ هزینه و فایده سیاست ها و اقدامات آنها به منظور ارتقای نقش و جایگاه صنعت دریایی ایران در گستره ملی، منطقه ای و بین المللی چه میزان بوده؟ آیا مسئولان کنونی با چالش ها و فرصت های گذشته، حال و آینده صنعت دریایی کشور آشنایی کافی دارند؟ آیا برای چالش های کنونی و پیشرو راه حل های اثربخش و علمی ارائه داده اند؟ آیا صنعت دریایی ایران دارای یک طرح راهبردی مدت دار، اثربخش، جامع، نظام مند و مورد پذیرش توسط اکثر ذینفعان است؟ آیا به شفافیت، مسئولیت پذیری، پاسخگویی به مردم، مشارکت حداکثری خبرگان در سیاست گذاری ها و امور اجرایی، عدالت و شایسته سالاری در انتصاب ها توجه می شود؟ و در پایان، بررسی کنیم که بالواقع چند درصد مشکلات و چالش های امروز صنعت دریایی ایران مرتبط با عوامل خارجی از جمله تحریم ها بوده و چند درصد هیچ ربطی به محرک های خارجی نداشته است؟

امید که با موافقت آن جنابان و نیز در راستای تقویت و تحقق شفافیت و پاسخگویی مسئولان در برابر انتقادها و پرسش های مردم، این نشست ها به صورت زنده از طریق رسانه ملی پخش تا مردم به ویژه تک تک اعضا جامعه دریایی ایران، بر محتویات گفتگوهای انجام شده قضاوت و نتیجه گیری عادلانه و علمی نمایند.

با تشکر رضا  محمد علی بیگی کارشناس حمل و نقل دریایی

۲۱ مهرماه 1401»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دریانورد 1 0

    درود بر دکتر علی بیگی عزیز

    امیدوارم به درخواست شما کنشگر با مطالعه و شجاع دریایی پاسخ دهند. چون حقی است که بطور کاملا محترمانه طلب نموده ای. باید دید طی روزهای آینده چه پاسخی به مطالبه به حق شما خواهند داد. ما برایتان دعا می کنیم و سلامتی و موفقیت جنابعالی را از خداوند متعال می خواهیم.

  • یک کارشناس دریایی 1 0

    آقای دکتر بیگی عزیز
    با سلام و درود
    دوست عزیز امیدوارم پاسخی به درخواست جنابعالی بدهند ولی تاکنون چنین نبوده که سخنان کنشگران یا منتقدین را بشنوند، راستی آزمایی کنند و اگر درست بود اصلاحات را در اسرع وقت آغاز نمایند. اینکه جنابعالی آمادگی خود را برای حضور در نشست های تخصصی البته بنده معتقدم مناظره های تخصصی با مسئولین نام برده شده اعلام داشته اید قابل تقدیر است.

  • علی از تهران 1 0

    سلام

    به نظر من بهتر است تین نیوز پرسشی را از مسئولین صنعت حمل و نقل دریایی بپرسد که چرا پاسخ منتقدین شان را نمی دهند ؟ اینکه آقای علی بیگی سالهاست این درخواست را مطرح می نماید ولی پاسخی داده نمی شود جای سوال و تاسف است. ایشان چه چیزهایی می داند که مسئولین از پرسش و پاسخ با او اجتناب می کنند !؟ آقای رئیسی با شعار شفافیت و پاسخگویی به مردم پا به میدان انتخابات ریاست جمهوری گذاشت پس توقع می رود که پاسخگوی منتقدین و مردم باشد.