| کد خبر: 247762 |

عبور کشتی های تحت پرچم ایران از ولگارود یک دستاورد بزرگ است

نایب رییس هیات مدیره فدراسیون حمل ونقل و لجستیک ایران با اشاره به اینکه مشارکت ایران و روسیه در حوزه حمل ونقل دریایی می تواند تحریم های اعمال شده آمریکا برای هر ۲ کشور را خنثی کند، گفت: تعامل دریایی، بندری و ترانزیتی ایران و روسیه در شرایط تحریمی عاملی بسیار مهم در بخش جابجایی کالا، جلوگیری از انفعال تجاری با جهان خارج و پویا ماندن اقتصاد هر ۲ کشور است.

تین نیوز

نایب رییس هیات مدیره فدراسیون حمل ونقل و لجستیک ایران با اشاره به اینکه مشارکت ایران و روسیه در حوزه حمل ونقل دریایی می تواند تحریم های اعمال شده آمریکا برای هر ۲ کشور را خنثی کند، گفت: تعامل دریایی، بندری و ترانزیتی ایران و روسیه در شرایط تحریمی عاملی بسیار مهم در بخش جابجایی کالا، جلوگیری از انفعال تجاری با جهان خارج و پویا ماندن اقتصاد هر ۲ کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مقصود اسعدی سامانی در رابطه با توسعه تبادلات تجاری ایران و روسیه از طریق حمل ونقل دریایی به ویژه از مسیر دریای خزر و ولگا رود، اظهار داشت: توسعه همکارهای ترانزیتی و تجارت دریایی ایران و روسیه در دوران تحریم برای دو کشور یک فرصت اقتصادی بی نظیر است و باید از این مزیت تجاری و جغرافیایی در راستای دور زدن تحریم ها و پویایی اقتصاد دو کشور استفاده کرد.
وی در مورد اعلام آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی ایران و فدراسیون حمل ونقل و لجستیک روسیه در راستای راه اندازی خط کشتیرانی رو-رو در خزر بین بنادر آستاراخان و انزلی، عنوان کرد: دریای خزر یک فضای بسیار مناسب برای فعالیت شناورهای رو-رو از بنادر شمالی کشور است و حال که روسیه نسبت به راه اندازی خط کشتیرانی رو-رو در خزر بین بنادر آستاراخان و انزلی اعلام آمادگی کرده است باید تدابیر لازم برای تامین و راه اندازی شناورهای رو-رو در بنادر شمالی ایران اندیشیده شود و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.
نایب رییس هیات مدیره فدراسیون حمل ونقل و لجستیک ایران با بیان اینکه باید تسهیلات و حمایت های لازم از بخش خصوصی به منظور فعالیت هرچه بهتر در حوزه شناورهای رو-رو مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه شناورهای رو-رو باید با توجیه اقتصادی همراه باشد و در عین حال دولت باید تسهیلات لازم را در اختیار فعالان اقتصادی علاقمند قرار دهد. اسعدی سامانی با اشاره به اینکه دریای خزر از ظرفیت بالقوه برای فعالیت های اقتصادی، حمل ونقل دریایی و ترانزیت کالا برخوردار است، گفت: متاسفانه طی سال های گذشته نسبت به ظرفیت فوق العاده اقتصادی دریای خزر غفلت شده است و به درستی از این فرصت اقتصادی استفاده نکرده ایم.
وی افزود: همچنین کشورهای مختلفی در حاشیه دریای خزر قرار دارند و باید به ظرفیت های اقتصادی و بازار این کشورها توجه داشته باشیم.
نایب رییس هیات مدیره فدراسیون حمل ونقل و لجستیک ایران با تاکید بر اینکه نباید تعاملات تجاری و دریایی و بندری ایران و روسیه به بنادر شمالی کشور و دریای خزر خلاصه شود، اظهار داشت: با توجه به تحریم روسیه از سوی آمریکا، ایران این امکان را دارد که اقتصاد روسیه را از طریق آب های آزاد با سایر کشورهای دنیا، وصل کند و با بهره مندی از ظرفیت های دریای عمان و بندر چابهار موجبات ترانزیت میلیون ها تن کالا از روسیه به کشورهای مختلف و نیز بالعکس را از مسیر کریدور شمال-جنوب فراهم کند.
وی همچنین در خصوص اعلام آمادگی مسکو برای همکاری با تهران برای عبور کشتی های تحت پرچم ایران از ولگا رود، بیان کرد: این اتفاق، دستاورد بزرگی برای حمل ونقل دریایی ایران به شمار می رود و باید به ظرفیت های این چنینی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.