| کد خبر: 247041 |

دریای خزر و خلیج فارس متلاطم می شود

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی برای دو سامانه، از متلاطم شدن دریایی خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد که منجر به اختلال در ترددهای دریایی می شود.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی برای دو سامانه، از متلاطم شدن دریایی خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد که منجر به اختلال در ترددهای دریایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش تلاطم از پیش از اواخر وقت چهارشنبه بیست وسوم شهریور ماه آغاز می شود و تا ظهر جمعه بیست وپنجم ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی میانگین ۱ تا ۱/۵ متر و در نواحی دور از ساحل میانگین ۲ تا ۲/۵ متر اعلام شده است.

منطقه اثر این سامانه دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود و خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، اختلال در تردد های دریایی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی را به همراه دارد.

سازمان هواشناسی به محدودیت فعالیت های دریایی ازجمله فعالیت های تفریحی، تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی ، تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توصیه کرده است.

سامانه دوم افزایش سرعت وزش باد و افزایش تلاطم نیز اواخر وقت پنج شنبه بیست وچهارم شهریورماه تا شنبه بیست وششم، خلیج فارس و تنگه هرمز و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان را با افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی میانگین ۱ تا ۱/۵ متر و در نواحی دور از ساحلی میانگین ۲ تا ۲/۵ متر همراه می کند و خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددهای دریایی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی را بدنبال دارد.

محدود کردن فعالیت های دریایی ازجمله فعالیت های تفریحی، تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی ازتوصیه های سازمان هواشناسی کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.