| کد خبر: 246128 |

ترانزیت و حمل بسته‌های پستی از طریق دریا بین ایران و روسیه به زودی

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر گفت: کشتیرانی دریای خزر آماده حمل مرسولات پستی روسیه است.

تین نیوز

 داوود آبداری تفتی در نشستی با مدیر کل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران و مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث ترانزیت محموله‌های پستی، امنیت و بیمه کالا‌ها است، گفت: کشتیرانی دریای خزر در هر دو بحث، تضامین کافی را به صاحب کالا می‌دهد.

به گزارش تین نیوز، وی با اشاره به اینکه کشتیرانی دریای خزر در طول هفته، دست کم دو سفر از بندر انزلی به بندر آستاراخان روسیه انجام می‌دهد، افزود: شرایط برای این سفر‌ها از مبادی بندر امیرآباد و نوشهر به سمت روسیه نیز مهیاست.

تفتی مهم‌ترین مبحث در حمل و نقل کالا را زمان حمل دانست و گفت: میانگین حمل یک محموله پستی از دریا بین بنادر ایرانی و بندر آستاراخان روسیه بین پنج تا هفت روز است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر افزود: کشتیرانی برای حمل محموله‌های پستی وارداتی و صادراتی به روسیه ۲۰ درصد تخفیف در تعرفه‌های حمل در نظر گرفته است.

آقای تفتی گفت: به منظور حفظ امنیت کالا، کشتیرانی دریای خزر کانتینر مخصوص برای محموله‌های پستی تخصیص می‌دهد علاوه بر اینکه این کانتینر‌ها بدون نوبت دهی و با در نظر گرفتن اولویت به سمت روسیه حمل خواهند شد.

 تفتی افزود: در بندر سالیانکای روسیه نیز که راهبری آن در اختیار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است برای یک ماه هزینه انبارداری صفر در نظر گرفته شداست تا روزی صد تن بار برای حمل تا ۵۰ درصد تخفیف اعمال کنیم.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در ادامه گفت: شرکت ملی پست می‌تواند محوله‌های پستی روسیه را در کانتینر‌های ۲۰ فوتی تا ظرفیت وزنی ۲۴ تُن بارگیری کند و اگر بار به حجم سیصد تُن برسد تخفیف ۴۰ درصدی در هزینه حمل شامل آن خواهد شد.

حسین یونسی مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در این نشست گفت: هزینه‌های بندری بر اساس تعرفه‌های مصوب سازمان بنادر و دریانوردی اخذ می‌شود.

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران هم با بیان اینکه تعداد پرواز‌های روسیه به علت شرایط جنگی و تحریم‌ها محدود شده افزود: خطوط هوایی معتبر دنیا در حال حاضر از مسیر روسیه استفاده نمی‌کنند و همین مسئله شرایط نامطلوبی را در پست این کشور به وجود آورده است.

عمیدی افزود: روسیه روزانه حدود ۲۰ تُن کالای صادراتی پستی دارد که در حال حاضر امکان صادرات آن را ندارد که حمل‌و‌نقل آن می‌تواند درآمد ترانزیتی مناسبی برای کشور ایجاد کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.