| کد خبر: 245422 |

◄ درخواست ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر هند و چابهار

در همایش روز چابهار درخواست ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر هند و چابهار و تسهیل در صدور بارنامه های حمل و نقل زمینی و دریایی و مشکلات در خصوص فرآیند نقل و انتقال کالا مورد بررسی قرار گرفت.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: در همایش روز چابهار که به میزبانی وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های دولت هندبرگزار شد، درخواست ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر هند و چابهار و تسهیل در صدور بارنامه های حمل و نقل زمینی و دریایی و مشکلات در خصوص فرآیند نقل و انتقال کالا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و ‌دریانوردی، حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در همایش روز چابهار که به میزبانی وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراههای دولت هند و با حضور شرکت‌های فورواردر هندی، نمایندگان بخش‌های خصوصی این کشور و سفرای کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان در بمبئی هند برگزار شد درخواست ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر هند و چابهار و تسهیل در صدور بارنامه های حمل و نقل زمینی و دریایی و مشکلات در خصوص فرآیند نقل و انتقال کالا مورد بررسی قرار گرفت.

شهدادی در این همایش نمایندگان سیاسی کشورها ضمن اشاره به اهمیت بندر چابهار و آمادگی کشورهای متبوع به استفاده از بندر چابهار در انتقال و ترانزیت کالا تأکید داشتند.

وی افزود: درخواست ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر هند و چابهار، تسهیل در صدور بارنامه های حمل و نقل زمینی و دریایی و سهولت قوانین و الزامات قرنطینه نباتی در انتقال و ترانزیت محموله های باغی و کشاورزی از موضوعات مطرح شده و مورد درخواست شرکت های بخش خصوصی، خصوصا انجمن شرکت های فورداردری هند در این همایش بود.

شهدادی گفت: در بخش دوم همایش که با حضور نمایندگانی از گمرک، بانک ها و شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا برگزار شد مشکلات این بخش نیز در فرآیند نقل و انتقال کالا مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این همایش برای اولین بار در خارج از کشور و توسط یک وزارت خانه خارجی برگزار گردید افزود: استقبال خوب بخش های خصوصی، وزارت کشتیرانی هند از این همایش گواهی بر اهمیت بندر چابهار در تعاملات منطقه ای و بین المللی است.

 این همایش با حضور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی به ریاست جلیل اسلامی، عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، دبیر و اعضای هیات مدیره انجمن کشتیرانی ایران، نمایندگانی از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیران بخش های خصوصی در حوزه مدیریت عملیات بندری بنادر کشور امروز در بمبئی هند برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.