| کد خبر: 244504 |

◄ حمل و نقل دریایی 27 میلیون تن کالا در سال گذشته

به گفته مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته ۲۷ میلیون تن کالا از طریق بخش حمل ونقل دریایی جابجا شد که نسبت به سال قبل آن ۴۱ درصد رشد نشان داد.

تین نیوز

محمدرضا مدرس خیابانی نیز در همایش گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه حضور کشتیرانی کشورمان در اقصی نقاط دنیا سبب می‌شود تا قدرت دریایی ایران به رخ قلدران و مدعیان ابرقدرت در دنیا کشیده شود، گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین شرکت کشتیرانی دنیا است که محموله‌های کانتینری، فله و جنرال کارگو را حمل کرده و در زمینه بانکرینگ نیز به رغم تمامی تحریم‌ها و محدودیت‌ها و در دوران فراگیری کووید نوزده فعال بوده و هست.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به شکسته شدن رکورد جابجایی کالا در سال گذشته در زمان پاندمی کروان اشاره داشت و تاکید داشت: سال گذشته ۲۷ میلیون تن کالا از طریق بخش حمل ونقل دریایی جابجا شد که نسبت به سال قبل آن ۴۱ درصد رشد نشان داد.

مدرس خیابانی با بیان این مطلب که به حمل این محموله‌ها با ۱۴۶ فروند کشتی اقیانوس‌پیما انجام گرفت، افزود: انتظار می‌رود در سال جاری نیز رکوردهای خوبی شکسته شود به گونه‌ای که سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود در همایش روز دریانورد با اشاره به این مهم که در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۷۰ نفر از دریانوردان ما خارجی بودند که در سال ۱۴۰۰ به ۳۸۰ نفر کاهش یافت اما با افتخار می توان اعلام کرد، تمامی دریانوردان حاضر بر عرشه شناورهای ما از اتباع ایرانی هستند.

مدیرعامل کشتیرانی با بیان اینکه ۸۰۰ نفر از علاقه مندان به دریانوردی سال گذشته در کشتیرانی جمهوری اسلامی جذب شدند، گفت: در دو سال گذشته با وجود مشکل کووید نوزده اقدامات خوبی در حوزه کشتیرانی صورت گرفت اما با کاهش این بیماری بار دیگر امکان همراهی خانواده‌های دریانوردان در سفرهای تجاری فراهم شد.

بیشتر بخوانید:

نیروی دریایی ارتش با کج‌خلقی دریایی مقابله می‌کند

ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز است

او به قرارداد خرید ۴ فروند شناور برای کشتیرانی دریای خزر اشاره کرد و ادامه داد: برای ساخت دو فروند شناور رو- رو و دو فروند شناور جنرال کارگو با سازنده داخلی به توافق رسیده‌ایم و قرارداد ان نیز در چند ماه گذشته به امضا رسید و ظرف دو سال آینده به کشتیرانی تحویل خواهد شد. با تحویل این کشتی‌ها ۱۶ درصد به ظرفیت کشتیرانی خزر افزوده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در سال سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، شرکت‌های فناوری ما با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی مانع هرگونه حمله سایبری و خرابکارانه به زیرساخت‌های ارتباطاتی کشتیرانی شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.