| کد خبر: 244170 |

شرایط مطلوب برای سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران به طور جدی سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر را بررسی کنند.

تین نیوز

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران به طور جدی سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر را بررسی کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی شمس در توصیه به سرمایه‌گذاران گفت: منتظر برجام نباشند، یکی از چالش‌های مهمی که اقتصاد کشور با آن مواجه شده، برجام است؛ خیلی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، آینده کاری خود را به برجام و مذاکرات گره زدند، این در حالی است که چنین روندی باعث توقف رشد و توسعه می‌شود.

وی تصریح کرد: زمانی کشور، مسیر توسعه را طی می‌کند که در فعالیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری انجام شود، وقتی سرمایه‌گذاری به هر دلیل متوقف و یا معطل شود، فرآیند رشد بسیار کند و درآمد ملی نزولی می‌شود.

این فعال اقتصادی گفت: یکی از بخش‌های اقتصاد که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، پسکرانه بنادر است، در حال حاضر بنادر جنوبی و شمالی کشور بسیار فعال شدند و مذاکراتی که دولت سیزدهم با کشور‌های همسایه دارد، سیگنال‌های مثبت را مخابره می‌کند.

شمس با اشاره به اینکه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر طی چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده از اینرو توصیه می‌شود که سرمایه‌گذاران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر را بررسی کنند، گفت: سازمان بنادر در زمینه تشویق سرمایه‌گذاران، اعطای تسهیلات و در نظر گرفتن تخفیف‌ها، فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی ایجاد کرده است بدین جهت، سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند سودده باشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: برای آنکه تمایل و رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر افزایش پیدا کند، وزارت صمت و سازمان بنادر کارگروه مشترک ایجاد کنند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی واسطه در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.