| کد خبر: 243382 |

تامین ۹۹ درصد سوخت مورد نیاز ناوگان کشتیرانی از داخل کشور

مدیرعامل یک شرکت خدمات دریایی و مهندسی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های سوخت رسانی به شناور‌ها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور برنامه داریم.

تین نیوز

مدیرعامل یک شرکت خدمات دریایی و مهندسی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های سوخت رسانی به شناور‌ها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور برنامه داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  مدیرعامل یک شرکت خدمات دریایی و مهندسی گفت : هم اکنون در بندر شهید رجایی روزانه 1200 تن سوخت به شناورها عرضه می شود سایت سوخت رسانی در حال حاضر دارای ظرفیت 53 هزار تُن انبارش سوخت است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای 116 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: میزان نقل و انتقال جاده ای و ریلی سوخت در این سایت سوخت رسانی ماهیانه حدود ۳۰۰۰۰ تُن به صورت ریلی و جاده‌ای ۵۰۰۰ تُن است.

این حجم از سوخت از طریق پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند تامین می شود.

وی تاکیدکرد:از جمله طرح‌های توسعه ای می توان به ایجاد زیرساخت‌های سوخت رسانی به شناورها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سالانه نیازمند 400 هزار تُن سوخت است، خاطر نشان کرد: هدف نهایی ایجاد و افزایش پتانسیل انبارش و تدارک سوخت تولید داخل عدم وابستگی به خارج ازکشور است.

وی تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه فعالیت های خود در بخش تامین و توزیع سوخت شناورها و با توجه به الزامات بین‌المللی برای استفاده از سوخت کم سولفور با همکاری و مشارکت با مجموعه های دانش بنیان داخلی برای تولید این سوخت اقدام جدی کرده است.

وی ادامه داد: هدف از این کار رساندن تولید سوخت کم سولفور به حد تامین کامل نیاز ناوگان و بی نیاز شدن از سوخت خارجی و سپس صدور مازاد آن برای در اختیار گرفتن سهمی بزرگ در بازار سوخت شناور در منطقه است.


وی حمایت از تولید و اقتصاد داخلی را راهبردی مهم در گروه کشتیرانی اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون بیش از 20 شرکت دانش بنیان با گروه کشتیرانی در حال همکاری هستند همچنین تا 99 درصد از سوخت مورد نیاز ناوگان از داخل تامین می شود و برای تامین و ساخت کانتینر و افزایش ظرفیت ناوگان تولید داخلی مدنظر بوده و با شرکت های داخلی قراردادهایی منعقدکردیم که در دست اجراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.