| کد خبر: 242977 |

◄ درخواست همیاری برای نجات جان ملوانان در جنوب قشم

مدیر بنادر و دریانوردی قشم برای نجات جان سرنشینان دو فروند لنج باری دچار نقص فنی و آبگرفتگی در محدوه دریایی جنوب قشم حوالی بندر سلخ درخواست همیاری و کمک اضطراری کرد.

تین نیوز

علی اشتری افزود: طبق اطلاعات ارزیابی شده دریافتی، دو فروند لنج باری به شماره ثبت های ۱۲۸۱۸ و ۱۸۰۹۹ در محدوه دریایی جنوب قشم در حوالی سلخ، دچار نقص فنی و آبگرفتگی شناور شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: با توجه به اعلام وضعیت اضطراری پیچیده از سوی ملوانان این دو فروند لنج باری نیروهای کمکی و امدادی در حال عزیمت به موقعیت حادثه می باشند.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم اضافه کرد:  هم اکنون در موقعیت حادثه برای این دو لنج باری دریا مواج و بسیار متلاطم است، ارتفاع موج بیش از چهار پا( ۲ تا سه متر) و سرعت باد بالای ۲۵ نات (۴۰ کیلومتر در ساعت) گزارش شده است.

اشتری اعلام کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی، از دریانوردانی که در نزدیکی موقعیت یاد شده می باشند درخواست می شود نسبت به همیاری و کمک به دو شناور یاد شده، اقدامات لازم را فراهم و در صورت نزدیک شدن به این دو شناور و امکان کمک، موضوع را به شماره ۱۵۵۰ (مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی قشم) اطلاع رسانی کنند.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.