| کد خبر: 241680 |

رفت و آمد دریایی قشم به بندرعباس متوقف شد

با توجه به مه‌گرفتگی شدید در محدوده آب های بندرعباس تردد دریایی از بندر شهید ذاکری قشم به سمت بندر شهید حقانی در بندرعباس متوقف و انجام نمی‌شود.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم اعلام کرد: با توجه به مه‌گرفتگی شدید در محدوده آب های بندرعباس تردد دریایی از بندر شهید ذاکری قشم به سمت بندر شهید حقانی در بندرعباس متوقف و انجام نمی‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی اشتری افزود: در زمان حاضر فقط برنامه‌های مسافری از بندر شهید ذاکری قشم به سمت هرمز و لارک در حال انجام است.

وی ادامه داد: از سر گیری رفت و آمد دریایی در مسیر قشم به بندرعباس منوط به پایش مستمر دریا، بهبود شرایط جوی و افزایش دید افقی خواهد بود.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم توضیح داد: تغییرات احتمالی پس از پایش مسیر، اطلاع رسانی خواهد شد.

این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

 سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.