| کد خبر: 242336 |

اتمام ساخت پایانه تمام مکانیزه بندر چابهار تا پایان اردیبهشت امسال

سیلوی مکانیزه ۱۰۰ هزار تنی غلات در بندر شهید بهشتی، جایگاه چابهار را به عنوان قطبی برای واردات کالاهای اساسی به کشور تثبیت می کند.

تین نیوز

کار ساخت کندوهای سیلوهای غلات ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ به اتمام می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی ساخت این پایانه تمام مکانیزه از مهرماه ۱۳۹۹ شروع شده و با در اختیار داشتن دو خط انتقال از اسکله به کندوهای نگهداری غلات در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد و توان تخلیه کالاهای اساسی از کشتی ها را به حدود ۱۲۰۰ تن در ساعت می رساند.

این پروژه با هدف تسریع در تخلیه، ارتقای شاخص های نگهداری و افزایش ظرفیت برای پذیرش کشتی های حامل کالاهای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار طراحی و در حال ساخت و تکمیل می باشد.

در سال ۱۴۰۰، بندر شهید بهشتی چابهار، بیش از ۲ میلیون تن انواع کالای اساسی (گندم، جو، شکر، ذرت، نهاده های دامی و برنج) را از کشتیها تخلیه و وارد شبکه توزیع استانهای واقع در شرق و مرکز کشور کرد و با کسب سهم حدود ۱۰ درصدی، در جایگاه سوم بین بنادر تجاری جنوبی و شمالی کشور ایستاد.  

بندر چابهار که بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است، با برخورداری از توان عملیاتی دو بندر شهید کلانتری و شهید بهشتی، در سال ۱۴۰۰ مشخصا حدود ۱۵۰ هزار تن برنج را از کشتی ها تخلیه کرده که این میزان حدود ۴۹ درصد کل برنج ورودی به کشور از مسیر دریایی در سال گذشته محسوب و رتبه نخست را از این جهت برای چابهار در بین تمامی بنادر تجاری ایران به ارمغان آورد.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در طول دو سال اخیر، تلاشهای موفقی را نیز برای تبدیل بندر چابهار به قطبی برای صادرات مواد معدنی داشته و رشد ۳.۵ برابری در این زمینه تجربه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.