| کد خبر: 242005 |

رئیس اداره امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

فرآیند تردد کامیون‌ها در بندر انزلی الکترونیکی می‌شود

رئیس اداره امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از الکترونیکی شدن فرآیند تردد کامیون‌ها در بندر انزلی در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح، احتمال خطا و تخلف در تخلیه و بارگیری به صفر برسد.

تین نیوز

حسین صبحی رئیس اداره امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به برگزاری جلسه با مسئولان فاوا اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران، گفت: مقرر شده است که از این پس سامانه بنادر و همچنین راهداری و حمل و نقل که اعلام بار به آنها صورت می‌گیرد، با یکدیگر پیوند داشته باشند و نوبت‌بندی بار در بندر انزلی تحت کنترل قرار بگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، وی افزود: بسترهای الکترونیکی شدن فرآیند تردد کامیون‌ها و دوربین‌های پلاک‌خوان برای اجرای این طرح آماده است و دو سازمان در خصوص نحوه ارتباط با یکدیگر برای اجرای این فرآیند به توافق رسیده‌اند و انشاالله ظرف یکی، دو ماه آینده طرح اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول در اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان درباره مزایای این طرح گفت: در بنادری مثل بندر انزلی که در شهر واقع شده‌اند، تردد کامیون‌ها از پایانه و ورودی گمرک به بندر، سبب ترافیک زیادی در سطح شهر می‌شود. با الکترونیکی شدن فرآیند تردد آنها، اداره بنادر این امکان را خواهد یافت که به پایانه و ورودی گمرک، ظرفیت خالی برای ورود کامیون‌ها را اعلام کند و همین موجب کنترل ترافیک درون‌شهری خواهد شد.

صبحی، پیشگیری از تخلفات احتمالی از سوی کامیون‌ها را از دیگر مزایای الکترونیکی شدن فرآین تردد آنها اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی اطلاعات کامیون‌های ورودی را هر دو سازمان (ادارات کل بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) در اختیار دارند، امکان بروز خطا در فرآیند تخلیه و بارگیری به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح الکترونیکی شدن تردد کامیون‌ها در بندر شهید رجایی عملیاتی شده است، ابراز امیدواری کرد در بنادری مثل انزلی، نوشهر و امیرآباد نیز اجرایی شود و در ادامه با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کامیون در بندر انزلی تردد دارند، گفت: با الکترونیکی شدن فرآیند، می‌توان زمانبندیِ تردد کامیون‌ها را مدیریت کرد و علاوه بر آن میزان ترددها هم افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: تبادل الکترونیکی اطلاعات، ساماندهی ورود وسایل نقلیه مجاز به محوطه‌های بندری و اصالت‌بخشی فرآیند بارگیری در بندر انزلی از جمله مزایای طرح ساماندهی تردد کامیون‌ها و تریلی‌ها است که در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.