| کد خبر: 241471 |

آخرین جزئیات گردشگری دریایی قشم در آب های مروارید خلیج فارس

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم از انجام ۸۸ سفر گردشگری دریایی از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا ششم فروردین ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با انجام این تعداد سفر پنج هزار و ۹۳۶ گردشگر با کشتی های تفریحی بر روی آب‌های مروارید خلیج فارس گشت و گذار کردند.

تین نیوز

علی گل امینی افزود: این تعداد سفر دریایی با استفاده از چهار شناور تفریحی جدید به نام های «یوتاب»، «آبتین»، «تارا» و «وفا» که با هدف افزایش ظرفیت خدمات رسانی به گردشگران نوروزی به شناورهای تفریحی فعال جزیره اضافه شدند، انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: در مدت یادشده شناور یوتاب با انجام ۳۲ سرویس هزار و ۸۵۰ گردشگر دریایی، شناور آبتین با انجام ۲۰ سرویس ۹۷۶ گردشگر دریایی، شناور تارا با انجام ۲۲ سرویس ۲ هزار و ۶۹ گردشگر دریایی و شناور وفا با انجام ۱۴ سرویس هزار و ۳۷ گردشگر دریایی را به تماشایی جاذبه های بی بدیل، زیبا و منحصر به فرد آب های نیلگون خلیج فارس برده اند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: این شناورها همگی دارای استانداردهای ایمنی و گواهینامه های ایمنی و بازرسی فنی توسط موسسات رده بندی بوده و مجهز به امکانات ایمنی دریایی هستند.

گشت و گذار حدود ۶ هزار گردشگر دریایی قشم در آب های مروارید خلیج فارس

گل امینی با اشاره به اینکه از نکات مورد توجه استفاده از این چهار شناور جدید ساماندهی شناورهای غیر مجاز و فاقد مجوز در جزیره قشم است که بعضا به صورت غیر مجاز نسبت به جایجایی مسافر اقدام می کنند که در صورت بروز حادثه عمدتا مشمول بیمه حوادث قرار نمی گیرند، توضیح داد: مقرر است که در اسرع وقت نسبت به ساماندهی و سازماندهی این شناورها و همچنین اسکله هایی که بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرند، بررسی شده و اقدامات اصلاحی انجام شود.

ظرفیت شناورهای تفریحی قشم به ۳۲۰ نفر رسید

وی اضافه کرد: با اضافه شدن این شناورها تعداد شناورهای تفریحی فعال در جزیره قشم نگین خلیج‌فارس به چهار عدد افزایش یافته که در مجموع به ۳۲۰ نفر خدمات ارائه می کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم افزود: استفاده از ظرفیت اسکله های تفریحی در نقاط ساحلی گردشگرپذیر جزیره قشم دارای اهمیت بالایی است و اسکله بهمن به عنوان مبدا فعالیت این شناورهای تفریحی پیش بینی شده است.

گشت و گذار حدود ۶ هزار گردشگر دریایی قشم در آب های مروارید خلیج فارس

وی گفت: توانایی عملیاتی و علمی همراه با برنامه و طرح مدون برای تولید و استفاده از شناورها می تواند موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد و جذب گردشگر شود.

گشت و گذار با کشتی های تفریحی بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس همواره یکی از تفریحات بسیار جذاب و زیر شاخه گردشگری دریایی بوده که در سفر به قشم مورد توجه گردشگران قرار گرفته که در عرصه توسعه اقتصادی دریامحور قابل توجه است.

همچنین راه‌اندازی اسکله ها، ترمینال ها  و پایانه های مسافری و گردشگری دریایی از موارد مهمی است که در برنامه توسعه ای بنادر سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است که براساس سند توسعه ای گردشگری دریایی و اقتصاد دریامحور،  اجرایی می شود.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.